Podle srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru meziročně rostly všechny mediatypy, včetně venkovní inzerce. Ukazují to data Nielsen Admosphere.
Pravidelný přehled společnosti Nielsen Admosphere ukázal, že se v srpnu dařilo všem mediatypům. Ačkoli přehled pracuje s ceníkovou hodnotou reklamního prostoru, který nezohledňuje například slevy a skutečnou hodnotu investic, poskytuje přehled o trendech v objemu inzerce.
Osmý měsíc letošního roku podle těchto trendů vychází dobře pro všechny inzertní kanály. Dobré zprávy ukazuje především v segmentu venkovní reklamy, kde ceníková hodnota inzertního prostoru přesáhla 401,5 milionů korun. V meziročním srovnání tak vykazuje nárůst o pět procent, zatímco v červenci v meziročním porovnání ještě o dvě procenta klesala. OOH se navíc podařilo dostat se na stejnou úroveň oproti poslednímu období před pandemií covidu. V srpnu 2019 totiž ceníková hodnota reklamy představovala 401,4 milionu korun.
Rekordmanem měsíce je tradičně televize – ceníková hodnota reklamního prostoru dosáhla 4,25 milionu korun, čímž o sedm procent překonala výsledek loňského srpna, a dokonce o více než 27 procent i výsledek ze srpna roku 2019. Televize tedy vykazuje vedle největší hodnoty prostoru i nejrychlejší růsty.
Tisk i rozhlas pak v meziročním srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru rostou o pět procent (stejně jako OOH). Ve srovnání s rokem 2019 se relativně lépe daří rozhlasu, jenž si polepšil o 17,6 procent. Tisk si z tohoto pohledu polepšil o sedm procent.
Při srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za prvních osm měsíců roku se meziročně také daří všem kanálům.
Nejrychlejší růst v tomto případě vykazuje OOH, která si v porovnání s loňskými prvními osmi měsíci roku polepšila o 24 procent na 3,07 miliardy korun. Ani to ale zatím nestačilo na předpandemický rok 2019 – oproti tomu je za stejné období letošní výsledek stále nižší o 9,6 procenta (326 milionů korun).
Nejvíce peněz podle ceníkových hodnot samozřejmě proudí do televize, výsledek 41,46 miliard korun představuje meziroční růst o jedenáct procent a ve srovnání s prvními osmi měsíci roku 2019 dokonce takřka o 24 procent.
Rozhlas vykazuje meziroční růst o čtrnáct procent a s výslednou ceníkovou hodnotou 5,3 miliardy korun si o zhruba osm procent polepšil i oproti lednu až srpnu 2019. Tisk si meziročně polepšil o deset procent a ceníková hodnota inzertního prostoru o zhruba 2,3 procenta překonává i prvních osm měsíců roku 2019.