Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Objem inzerce v srpnu rostl všude, OOH dosáhla na úroveň před pandemií

Podle srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru meziročně rostly všechny mediatypy, včetně venkovní inzerce. Ukazují to data Nielsen Admosphere.

Pravidelný přehled společnosti Nielsen Admosphere ukázal, že se v srpnu dařilo všem mediatypům. Ačkoli přehled pracuje s ceníkovou hodnotou reklamního prostoru, který nezohledňuje například slevy a skutečnou hodnotu investic, poskytuje přehled o trendech v objemu inzerce.

Osmý měsíc letošního roku podle těchto trendů vychází dobře pro všechny inzertní kanály. Dobré zprávy ukazuje především v segmentu venkovní reklamy, kde ceníková hodnota inzertního prostoru přesáhla 401,5 milionů korun. V meziročním srovnání tak vykazuje nárůst o pět procent, zatímco v červenci v meziročním porovnání ještě o dvě procenta klesala. OOH se navíc podařilo dostat se na stejnou úroveň oproti poslednímu období před pandemií covidu. V srpnu 2019 totiž ceníková hodnota reklamy představovala 401,4 milionu korun.

Reklama
ČEZ

Rekordmanem měsíce je tradičně televize – ceníková hodnota reklamního prostoru dosáhla 4,25 milionu korun, čímž o sedm procent překonala výsledek loňského srpna, a dokonce o více než 27 procent i výsledek ze srpna roku 2019. Televize tedy vykazuje vedle největší hodnoty prostoru i nejrychlejší růsty.

Tisk i rozhlas pak v meziročním srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru rostou o pět procent (stejně jako OOH). Ve srovnání s rokem 2019 se relativně lépe daří rozhlasu, jenž si polepšil o 17,6 procent. Tisk si z tohoto pohledu polepšil o sedm procent.

Při srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za prvních osm měsíců roku se meziročně také daří všem kanálům.

Nejrychlejší růst v tomto případě vykazuje OOH, která si v porovnání s loňskými prvními osmi měsíci roku polepšila o 24 procent na 3,07 miliardy korun. Ani to ale zatím nestačilo na předpandemický rok 2019 – oproti tomu je za stejné období letošní výsledek stále nižší o 9,6 procenta (326 milionů korun).

Nejvíce peněz podle ceníkových hodnot samozřejmě proudí do televize, výsledek 41,46 miliard korun představuje meziroční růst o jedenáct procent a ve srovnání s prvními osmi měsíci roku 2019 dokonce takřka o 24 procent.

Rozhlas vykazuje meziroční růst o čtrnáct procent a s výslednou ceníkovou hodnotou 5,3 miliardy korun si o zhruba osm procent polepšil i oproti lednu až srpnu 2019. Tisk si meziročně polepšil o deset procent a ceníková hodnota inzertního prostoru o zhruba 2,3 procenta překonává i prvních osm měsíců roku 2019.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)