Novou, ještě jemnější recepturu bude mít samotná čokoláda, redesignem projde obal a změní se marketingová komunikace.
Modernizovaná globální marketingová kampaň s interním názvem „Renovation“ bude na českém trhu zařazena do vysílání od září do konce října. Kampaň s neobvyklou mechanikou a fázováním zahrne TV, OOH, digital, social, in-store, PR i influencer relations streamy.
Čokolády Milka v novém
Čokoláda Milka představuje v nové kampani upravenou recepturu, která je senzoricky jemnější než dříve. Čokoláda bude mít navýšený podíl kakaa na 33 procent. Mění se také tvar čokoládové tabulky. Zaoblí se a zvýší se její profil, což má pozitivní dopad na prožitek z konzumace.
Design obalu produktu se modernizuje při zachování ikonické fialové barvy a bílého loga čokolády Milka. Logo bude na obalu nově zasazeno doprostřed a název „Milka“ bude na přední straně více dominovat. Modernizací projdou i symboly značky – kravička Lila a alpské pohoří. Příslib kvality spotřebiteli zdůrazňuje na přední straně sdělení „100 % alpského mléka“ a nově také logo projektu „Cocoa Life“, čímž výrobce čokolády Milka zajišťuje kakao v souladu s principy udržitelného zemědělství. „Kvalita, udržitelnost a výrazná viditelnost mají zaujmout spotřebitele,“ uvedla Viktória Uzsáková, manažerka marketingu čokolády Milka.
Novou čokoládu nelze přehlédnout
Změny podtrhuje výrazná globální komunikační kampaň, která je v Česku rozdělena na tři fáze. Během třítýdenní teaser fáze byly na 73 vitrínách formátu CLV v centru velkých českých měst k vidění reklamy s motivem čokolády bez loga a názvu společně s tvrzením, že se jedná o čokoládu jemnější než Milka. „Cílem bylo získat pozornost spotřebitelů a vzbudit zvědavost po nové čokoládě,“ uvedla Uzsáková. Doplněna byla o sponzorované příspěvky na sociálních médiích.
S reveal fází spouští čokoláda Milka dvouměsíční 360stupňovou podporu. „Ve druhé fázi vysvětlujeme záhadu s tím, že jen nová Milka je ještě o kus jemnější,“ dodala. V rámci OOH reklamy se do motivů kampaně „Renovation“ přebarví eskalátory a přestupní chodba ve stanici metra Muzeum. Výrazným prvkem kampaně bude instalace na tramvajové zastávce Florenc, která se promění v alpskou pastvu pro sochu kravičky Milka v životní velikosti. V televizi poběží dvacetisekundové reklamní spoty, kratší verze budou k vidění na sociálních médiích. V OOH reklamě se k CLV vitrínám připojí billboardy a bigboardy s nástavbou ve tvaru nové čokoládové kostičky. Kampaň bude podpořena samplingem v obchodních řetězcích a ve stanici metra Muzeum. Ve třetí fázi se představí nové klíčové sdělení marketingové kampaně: „Milka. Jemnější než kdy dříve“ a aktivity budou pokračovat.
Další komunikační aktivity
Na sociálních sítích byl vytvořen v rámci upoutávky na neznámou čokoládu profil „Jemnější než Milka“, který pomohl se startem propagace na Facebooku a Instagramu. Do kampaně se zapojují dva čeští influenceři, Aneta Chroustová a Marek Lambora. „Redakcím českých médií zašleme novou čokoládu na ochutnání,“ uvedla Uzsáková. „Čokoládu budeme zasílat také spotřebitelům ve formě cen v soutěžích na internetu a v offlinových titulech.“
O regionální i lokální (CZ/SK) adaptaci se postarala agentura Ogilvy One, která zajistila komunikaci i v oblasti public relations. Digitální komunikaci a reklamu v televizi zastřešuje agentura Publicis. Promo na sociálních sítích a nákup mediálního prostoru zajišťuje agentura Wavemaker, správu sociálních sítí pak agentura DFMG. In-store komunikaci obstarává agentura PPM Factum a influencer marketing agentura Peppermint.