Reklama
Megaboard

Wish si chce rebrandingem pomoci k růstu

Kdysi populární aplikace bojuje s poklesy tržeb i počtu uživatelů. Trend má obrátit modernizace značky a nové funkce.

V roce 2010 založené e-commerce platformě Wish, která spadá pod sanfranciskou skupinu ContextLogic, se dlouhé roky dařilo. V roce 2017 byla nejstahovanější obchodní aplikací v USA, o rok později i na světě a její tržby se pohybovaly okolo dvou miliard dolarů. Nakupování na platformě bylo populární především díky překvapivě nízkým cenám. Na druhou stranu si ale uživatelé často stěžovali na pochybnou kvalitu produktů, která inspirovala mnoho memů ve stylu „co si objednáš a co ti přijde z wishe“.

Možná i kvůli tomu se od čtvrtého čtvrtletí 2020 výsledky společnosti nepřetržitě zhoršují. Jen při zveřejňování výsledků za letošní druhý kvartál firma oznámila meziroční pokles tržeb o 80 procent na 134 milionů dolarů. Počet měsíčně aktivních uživatelů podle serveru Business of Apps klesl z 90 milionů v roce 2021 na 27 milionů v roce letošním.

Platforma se nastavenou trajektorii snaží změnit několika způsoby včetně nedávno představeného rebrandingu. Jeho součástí je nové logo, modernizace aplikace i webových stránek.

Rebranding má zdůraznit další součásti transformace, jako je zrychlení dodávek či nižší sazby pro reklamace a představení nových funkcí. Mezi ty patří i Wish Clips, „shoppable“ videa v délce pěti až třiceti sekund, přes která mohou uživatelé nakupovat produkty obchodníků na platformě. S jejich pomocí se platforma snaží vyrovnat podobným funkcím na TikToku či Facebooku.

Nové logo je podle firmy univerzálnější a zapamatovatelnější. Písmeno „W“ tvoří unikátní symbol, který se dá využít ke zdůraznění speciálních příležitostí, kulturních eventů či promocí. Nový slogan firmy „Bargains made fun, discorery made easy“ (výhodné nákupy zábavnější a objevování jednodušší), reprezentuje zaměření Wishe na nakupování založeném na objevování prostřednictvím procházení nabídky s rozličným sortimentem, jehož zobrazování je postavené na personalizaci.

„Další vylepšení zkušeností s používáním aplikace představíme v následujících měsících, včetně zážitků spojených s ženskou módou, novým hubem pro výhodné nákupu, stejně jako zkrácení doručování na patnáct dní na našich klíčových trzích do roku 2023,“ uvedl mimo jiné CEO Wishe Vijay Talwar, který v únoru v čele společnosti nahradil zakladatele platformy, jímž je Piotr Szulczewski.

Na rebranding upozorňuje i nová globální kampaň značky, kterou vytvořila agentura Whale. Komunikace spuštěná tento týden se objevuje v TV, rozhlasu, na sociálních sítích a zapojuje i influencerské kanály. Spot má zhmotňovat poslání wishe a jeho funkcí.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále