Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

O2 ukáže skryté příběhy okupace

Operátor v rámci projektu Svoboda není samozřejmost přiblíží, co se dělo 21. srpna 1968 v Liberci, České Třebové, Holešově i okolo Českého rozhlasu.

Projekt Svoboda není samozřejmost, jímž operátor O2 přibližuje historické události mladým, se i letos spojil s geolokační hrou Skryté příběhy. Zájemci se mohou vydat po stopách srpnové okupace do Liberce, České Třebové, Holešova nebo zjistit, co čekalo servisního technika Československého rozhlasu na jeho noční směně během osudné noci. Pražská trasa navíc přímo v den výročí okupace, tedy v neděli 21. srpna, „ožije“ jako šifrovací hra Boj o rozhlas, při které bude možné na trase potkat i reálné postavy.

„Vrátíme se zpět v čase k srpnovým událostem roku 1968, kdy se rozhlasovou budovu snaží obsadit sovětští vojáci, aby nad ní převzali kontrolu. Servisní technik Antonín Hlásek pracující v Československém rozhlasu přichází na noční směnu a neví, co ho čeká,“ uvedl Dalibor Naar, jeden z tvůrců geolokační hry, a doplnil: „Šifrovací hra s kostýmovanými postavami na trase začíná u Českého rozhlasu a vede přes Národní muzeum do míst, která jsou spojena s invazí vojsk Varšavské smlouvy. Všichni, kdo s námi v neděli trasu absolvují, získají na závěr drobnou odměnu.“

Reklama
ČEZ

Šifrovací hra Boj o rozhlas startuje v neděli 21.srpna mezi 14.00 – 14.30 hodinou od budovy Českého rozhlasu Vinohradská 12. Čtyři nové trasy v mobilní aplikaci Skryté příběhy se spouští v pátek 19. srpna. Trasa nazvaná Liberecká okupace ukazuje Václava Havla, který pomáhá se svobodným vysíláním v Liberci okupovaném sovětskými vojáky. Trasa Poslední pluk se odehrává v Holešově na Kroměřížsku, kde elitní výsadkáři cvičení pro boj v týlu nepřítele jako poslední vzdorují okupaci, trasa Modrá proti rudé v České Třebové ukazuje, jak čeští a slovenští železničáři vynalézavě bojkotovali přesuny okupačních vojsk a poslední je již zmíněná pražská trasa.

„Cesty za svobodou s Václavem Havlem, tedy pět tras, které vznikly loni díky našemu propojení s aplikací Skryté příběhy, měly velký úspěch, prošlo si je přes pět tisíc osob, a proto jsme se rozhodli i letos ve spolupráci pokračovat a připravili jsme společně čtyři nové trasy, které připomenou srpnovou okupaci,“ vysvětlil ředitel marketingové komunikace a brandu David Daneš a dodal: „Díky dlouhodobé spolupráci se Skrytými příběhy jsme našli skvělou cestu, jak zábavnou formou učit moderní dějiny a komplexně poznat naši nedávnou historii, což je již sedm let cílem našeho projektu Svoboda není samozřejmost.“

Kampaň podpoří operátor na svých sociálních sítích a pomocí tzv. lokalizačních SMS. „Zákazníkům O2 v okolí konkrétních zastávek přijde upozornění, že se nachází v místě jedné z tras a mohou si ji vyzkoušet,“ uzavřel David Daneš.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)