Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nielsen bude pro Amazon měřit sledovanost čtvrtečních streamů NFL

Společnosti Nielsen a Amazon podepsaly tříletou dohodu o měření sledovanosti vysílání „Thursday Night Football“ ligy amerického fotbalu NFL.

Počínaje sezónou 2022 bude Nielsen měřit pokrytí na Prime Video a Twitchi i sledování mimo domov. „Thursday Night Football“ bude měřen a zpracován jako všechny ostatní zápasy NFL. Nielsen chce dohodou prokáza, že její měření dokáže zvládnout i výzvy z hlediska změn chování a konzumace médií spotřebiteli. Amazon poskytuje inzerentům metriky ze své platformy, které kombinují data první a třetí strany.

Dohoda je prvním případem, kdy bude vysílání na streamovací službě měřené jako součást celostátního televizního ratingu od Nielsenů. Amazon získal exkluzivní práva na „Thursday Football“ loni na jedenáct let. Nielsen plánuje měřit obsah před zápasem, během něj i po něm na Prime Video a Twitchi stejným způsobem, jako to firma dělá pro ostatní NFL zápasy. Tento krok také poskytuje inzerentům stejné metriky používané v národních sítích pro televizní vysílání.

Reklama
ČEZ

„Jsme odhodláni poskytovat srovnatelné, komplexní měření všech publik na všech platformách a tato dohoda o měření sledovanosti je důkazem tohoto závazku,“ řekla Deirdre Thomas, výkonná ředitelka pro produkt měření sledovanosti Nielsenu v USA.

„V případě Amazonu použití nástrojů od Nielseun umožňuje inzerentům porovnávat „jablka s jablky“ napříč mediálními investicemi, dodal Srishti Gupta, ředitel měření médií ve společnosti Amazon Ads. Technologický gigant je také schopen poskytnout inzerentům informace o povědomí o značce, zapojení a prodeji. 

Měření sledovanosti „Thursday Night Football“ je pro Nielsen velkou výhrou, jelikož čelí problémům v souvislosti s úpadkem lineární televize a vzestupem streamování. Tlak dosáhl svého vrcholu v loňském roce, kdy firma ztratila akreditaci od Media Rating Council pro dohled nad průmyslem kvůli nesrovnalostem v měření, které vznikly během vrcholu pandemie.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)