Řádný termín pro zaslání projektů do soutěže efektivních komunikačních projektů je 12. srpna. Mimořádný termín vyjde dráž.
Letošní ročník soutěže Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), přijímá přihlášky v řádném termínu už jen dva týdny, tedy do pátku 12. srpna. Vyhlášený je pak i o týden prodloužený mimořádný termín do 19. srpna, v tom případě ale vyjdou přihlášky o 5,5 tisíce korun dráž (v základu pro členy AKA/ASMEA pak činí 22 tisíc, pro ostatní 33 tisíc korun).
Letošní ročník se zaměří na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu. A to především díky partnerství s českým Googlem. Hlásit se tedy bude možné do kategorie Digitální marketing a vyhlášena bude také Cena za nejefektivnější využití YouTube. „Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i pravidlech Effie,“ uvedl ředitel AKA Marek Hlavica.
Effie téměř každým rokem přichází s novou kategorií. Minulý rok to byla kategorie Sportovního marketingu. Za loňský rok Effie hlásila v novodobé historii soutěže také největší počet přihlášek, jejichž kvalita se podle pořadatelů každým rokem zvyšuje.
O tom, kdo obdrží cenu Effie, rozhoduje nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR) a zástupců odborných médií a nově také zástupců Google. Hodnocení bude probíhat od 22. srpna do 12. Září, kdy bude zároveň představen shortlist kampaní nominovaných na ocenění.
K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. „Předávání cen je vždy významnou událostí pro celý marketingový obor. Effie je dle výzkumu mezi klienty nejrespektovanější oborovou soutěží,“ dodal ještě Hlavica, který každým rokem galavečer moderuje. Včetně „covidového“ ročníku, který streamoval živě z obýváku. Letos vyhlášení proběhne 23. listopadu v Kině Lucerna.