Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022.

Nejnovější data z výzkumu Media projekt za 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022, zveřejněná ve čtvrtek 11. srpna 2022, ukázala že celkový zásah tisku je 82 procent populace ve věku 12 až 79 let. Oproti předchozímu květnovému výzkumu jde o pokles jen o jeden procentní bod. Deníky a jejich suplementy čte 60 procent zkoumané populace čtenářů a časopisy čtou dokonce celé tři čtvrtiny ze všech dotazovaných respondentů.

„Čtenáři dokazují, že tisk je pro ně důvěryhodným informačním zdrojem a pevnou součástí jejich životního stylu i ve složité době probíhajících ekonomických změn, napjaté politické situace ve světě a rostoucí inflace“, uvedl u příležitosti zveřejnění výsledků výzkumu Václav Mach, výkonný ředitel Unie vydavatelů.

Celková čtenost:

Celková čtenost tisku na jedno vydání činí 66 procent populace ve věku 12 až 79 let, což je podle Media projektu rovněž dlouhodobě stabilní hodnota. Stejně stabilní data vykazuje také čtenost deníků a příloh s podílem 38 procent a časopisů 57 procent.

Nejčtenějším celostátním deníkem byl Blesk (676 tisíc čtenářů na vydání, tedy 5,4 čtenářů na jeden výtisk z prodaného nákladu). Druhým nejčtenějším deníkem byl MF Dnes (434 tisíc čtenářů, 5,2 na výtisk) a na třetím místě deník Sport (183 tisíc čtenářů, 8,9 na výtisk).

Celkem 414 tisíc čtenářů na vydání (zhruba 6 na výtisk z prodaného nákladu) dosáhl Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media.

Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 862 tisíc čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 747 tisíc čtenářů.

Výsledky výzkumu Media projekt ukazují, že tisk preferuje řada prestižních sociodemografických skupin obyvatel, například osoby s vyšším vzděláním nebo osoby nadprůměrně ekonomicky situované. Toto zjištění by mělo být podnětem zejména pro inzerenty prémiových značek, aby tiskovou inzerci v rámci svých reklamních kampaní více využívali. Vyšší je například podíl čtenářů mezi příslušníky vyšších socioekonomických tříd A a B, oproti průměrné populaci. Podle výzkumu lze říci, že čím je vyšší socioekonomický status občanů, tím více čtou tiskové tituly. Většími čtenáři, než je obecná populace, jsou podle Media projektu i lidé s vysokoškolským vzděláním. Výzkum je realizován výzkumnými agenturami Median a STEM/MARK a jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a ASMEA.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu