Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značky letos za influencer marketing utratí 27,5 miliardy dolarů

Během příštích pěti let se očekává, že výdaje porostou průměrnou roční mírou růstu přes třináct procent na 51 miliard v roce 2027. 

Věk sociálních médií vedl v posledních letech k boomu influencer marketingu. Influenceři se stali nezbytnou součástí digitálního reklamního průmyslu. Podle čísel prezentovaných StockApps.com bude v roce 2022 vynaloženo do reklamy s využitím influencerů celkem 27,5 miliardy dolarů.

Pro srovnání, v roce 2017 bylo vynaloženo na reklamu influencerů pouze 6,04 miliardy dolarů. Odvětví influencerské reklamy tak za posledních pět let vzrostlo přibližně o 355 procent. Průměrné tempo ročního růstu během této doby kolísalo mezi 35 a 46 procenty, v roce 2022 činí jen lehce nad dvacet procent a bude nadále zpomalovat. Během příštích pěti let se očekává, že výdaje porostou průměrnou roční mírou růstu (CAGR) ve výši 13,21 procenta. Při tomto tempu utratí značky v roce 2027 tento typ reklamy 51,15 miliardy dolarů. Podle různých průzkumů také letos plánuje navýšit tyto výdaje mezi 66-76 procenty marketérů.

Reklama
Know

Přes polovinu připadá na Čínu

Z pohledu útrat vnímaných geograficky je jasně na špici z globálního hlediska Čína, v níž se v roce 2022 utratí za reklamu s využitím influencerů 15,69 miliardy dolarů. To odpovídá 57 procent veškerých globálních útrat v tomto segmentu. Spojené státy americké jsou na druhém místě s výdaji 4,25 miliardy dolarů. Velká Británie, Japonsko a Německo tvoří zbytek první pětice, přičemž každá země utratí v roce 2022 méně než miliardu dolarů.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)