Během příštích pěti let se očekává, že výdaje porostou průměrnou roční mírou růstu přes třináct procent na 51 miliard v roce 2027.
Věk sociálních médií vedl v posledních letech k boomu influencer marketingu. Influenceři se stali nezbytnou součástí digitálního reklamního průmyslu. Podle čísel prezentovaných StockApps.com bude v roce 2022 vynaloženo do reklamy s využitím influencerů celkem 27,5 miliardy dolarů.
Pro srovnání, v roce 2017 bylo vynaloženo na reklamu influencerů pouze 6,04 miliardy dolarů. Odvětví influencerské reklamy tak za posledních pět let vzrostlo přibližně o 355 procent. Průměrné tempo ročního růstu během této doby kolísalo mezi 35 a 46 procenty, v roce 2022 činí jen lehce nad dvacet procent a bude nadále zpomalovat. Během příštích pěti let se očekává, že výdaje porostou průměrnou roční mírou růstu (CAGR) ve výši 13,21 procenta. Při tomto tempu utratí značky v roce 2027 tento typ reklamy 51,15 miliardy dolarů. Podle různých průzkumů také letos plánuje navýšit tyto výdaje mezi 66-76 procenty marketérů.
Přes polovinu připadá na Čínu
Z pohledu útrat vnímaných geograficky je jasně na špici z globálního hlediska Čína, v níž se v roce 2022 utratí za reklamu s využitím influencerů 15,69 miliardy dolarů. To odpovídá 57 procent veškerých globálních útrat v tomto segmentu. Spojené státy americké jsou na druhém místě s výdaji 4,25 miliardy dolarů. Velká Británie, Japonsko a Německo tvoří zbytek první pětice, přičemž každá země utratí v roce 2022 méně než miliardu dolarů.