Značkám se na síti daří svézt se na vlně populárního obsahu, inspirujte se červencovým výběrem z AdAge.
TikTok dává značkám šanci si rychle získat fanoušky s využitím trendů, které lidé sledují a vyhledávají pro zábavu. A daří se to čím dál tím více brandům. Server AdAge se proto rozhodl v rámci svých pravidelných kreativních přehledů podívat i na top 5 nejzajímavějších počinů na této síti za uplynulý měsíc.
Hudba a sport
Snad nejčastěji využívaným trendem na TikToku je „půjčování“ si populární zvukové stopy k jiným videím. Může jít o průpovídky nebo songy, které klipu dodávají další rozměr a humor. Rozšiřuje se také možnost oslovení širší cílové skupiny s pomocí dalších hashtagů. AdAge za to pochválil například kanál Discovery, který navíc riskantním videem vystoupil z komfortní zóny, což leckteří uživatelé sociálních sítí umí ocenit.
U videa párečku mývalů, kteří prožívají soukromou chvilku na balkóně, přidal popisek ve stylu „co byste dělali, kdyby“. Doprovodil to úryvkem z písně Safe and Sound od Taylor Swift, v němž se zrovna zpívá „jen zavři oči“. Stejná pasáž se často objevuje u klipů, jejichž aktéři ignorují něco nepříjemného, šokujícího nebo trapného. Video Discovery posbíralo přes čtyři miliony zhlédnutí.
@discovery Jusr close your eyes ? #raccoonsoftiktok #taylorswift #wildlife ♬ เสียงต้นฉบับ – Sunflower_Lyrics?
Škodolibé pobaví a sportovcům připomene vlastní zážitky další trend — zveřejňování bolestivější stránky sportu, které se čím dál více objevuje v příspěvcích sportovních týmů, lig i značek. Nedávno to ukázal například oficiální účet Wimbledonu ze čtyřhry, v níž proti sobě stáli Francouzi Paul Inchauspe a Gabriel Debru a Američané Sebastian Gorzny a Alex Michelsen. Gorzny v jednu chvíli ostrým forhandem trefil tenisovým míčkem Inchauspa do „nejbolestivějšího místa“. Podle zvukového záznamu to bolelo i komentátora BBC. Zatímco Inchauspe to rozchodil a zápas dohrál, video sesbíralo více než 1,8 milionu zhlédnutí.
@wimbledon Yikes ? #wimbledon #centrecourt100 ♬ original sound – ice cream sandwich
Zábavný sportovní moment ukázal i účet americké ligy Major League Baseball. Upozornil na zápas, v němž proti týmu Toronto Blue Jays hráli Seattle Mariners a jejich Julio Rodriguez zrovna běžel ke třetí metě. V jednu chvíli ale ztratil půdu pod nohama a snažil se podle komentátorů k metě doplavat. Aktuálně nedostupné video stihlo sesbírat přes 1,2 milionu zhlédnutí. Možná i díky zvukovému podkresu s parodií písně Running up the Hill od Kate Bush, v níž se v překladu zpívalo „běžel jsem do kopce, došel mi dech a teď lituji všech svých životních rozhodnutí“. Mimochodem 37 let starou píseň opět zpopularizovala čtvrtá řada seriálu Stranger Things, dostala se na přední příčky v přehledech Billboard v mnoha zemích, a tak je slyšet i u mnoha videí na sítích.
Muži a gentlemimoni
Na TikToku je aktuálně trendem i hodnocení mužů na stupnici od jedné do desíti, v němž se říká „je desítka, ale…“. Takový by dostal nejlepší známku, ale má nějakou vlastnost, která mu sráží skóre. Toho se značky nemohly nechytit. Jako jeden z prvních toho využil americký brand snacků Utz, v němž se dvě dívky baví o někom, kdo by byl desítka, ale protože nemá rád sýrové koule Utz, je z něj pouhá jednička. Video už sesbíralo dva miliony zhlédnutí a další značky to zkoušejí po svém. Třeba Capri Sun oceňuje „trojku“, když má lednici plnou džusů této značky. Další variace má třeba též Eos nebo Aldi.
@utzsnacks Automatic deal breaker!!! ? #hesa10but #cheeseballs #fyp ♬ original sound – Utz Snacks
Trend, který AdAge pasoval na první místo, vznikl z uživatelského obsahu. Odstartoval ho Bill Hirst, když nafilmoval sebe a své kamarády, jak v oblecích vyrážejí na premiéru filmu Mimoni 2: Padouch přichází (Minions: The Rise of Gru). Hrál jim k tomu song Rich Minion od rapera Yeata a jako gentlemani nastartovali trend Gentleminions.
Tento hashtag, podporovaný i oficiálním účtem Minions, má zhruba 173 milionu zhlédnutí. Samotné video Billa Hirsta nasbíralo přes 38 milionů zhlédnut
@bill.hirst ?#fyp #minions #banana ♬ original sound – billh