AR kampaně proti digitální klasice bodují lepším zapojením. Nakupování v rozšířené realitě má potenciál změnit svět e‑commerce.
Rozšířená, virtuální či mixovaná realita dokáže reálný svět obohatit o digitální prvky a pomoci naší představivosti například s umístěním nábytku v domácnosti, výrobní linky ve firmě, nebo zlepšením zákaznického zážitku díky AR shoppingu.
Většina velkých sociálních sítí umožňuje využívat AR filtry a uživatelé si na ně rychle zvykli. V uplynulém měsíci se s mimořádnou odezvou setkal například takzvaný „Crying Face“ filter, pomocí něhož si lidé do fotografií či videí dodávali plačící výraz obličeje. Za pouhý týden od uvedení dokázaly příspěvky vygenerovat 1,3 miliardy impresí, vyzkoušela jej například i seriálová Monica z Přátel Courteney Cox.
Odhad bankovního domu Goldman Sachs očekává, že AR a VR trh do roku 2025 naroste na 77 miliard dolarů. Podle Snap Consumer AR Global Report 2021 bude téměř 75 procent celosvětové populace, čili téměř všichni lidé, kteří používají sociální aplikace, do roku 2025 častými uživateli AR. Od vydání platforem ARKit a ARCore společnostmi Apple a Google se každý den používají desítky tisíc AR aplikací.
„AR filtry letí, nemají hranice a od nápadu po on‑air jsou nesrovnatelně rychlejším a účinějším způsobem brandové komunikace. Ukazuje se, že čím je odvážnější či šílenější nápad pro AR marketing, tím funguje lépe. Rozšířená realita parádně rozšiřuje kreativní možnosti limitů klasických digitálních kampaní a metaverse je ještě umocní,“ popisuje hlavní trendy Pavel Max Vincenc, jenž je zakladatelem ARfestu a také CEO společnosti Xnauts. Ta má za cíl přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality.
Za hlavní marketingové výhody AR Vincenc považuje, že je čím dál těžší a nákladnější získat pozornost pro velký i malý brand. AR kampaně bodují oproti „digitalní klasice“ díky několikanásobně vyššímu času strávenému se značkou. AR nabízí také vyšší engagement a celkově lepší virální potenciál díky sdílení obsahu fanoušky, což vede ke generování více návštěv či konverzí.
„Kreativní potenciál AR/XR kampaní je de facto nekonečný. V některých segmentech svět čeká na příchod prvních AR brýlí. Nebude dlouho trvat a brand, co nebude v metasvětě, jako by nebyl. Globální počet uživatelů AR překročil tento rok hranici jedné miliardy,“ popisuje Vincenc.
Více k tématu se dočtete v aktuálním vydání Marketing & Media 27-28/2022, které vyšlo v pondělí 4. července.