Petr Jákl představil ve Varech knihu k filmu Jan Žižka

Kniha o velkofilmu, který bude mít premiéru 8. září, pracuje s rozšířenou realitou. Jde o první z produktů, které uvedení snímku doprovodí.

Producent a režisér Petr Jákl představil na festivalu v Karlových Varech první z produktů, které doprovodí uvedení velkofilmu Jan Žižka do kin. Snímek bude mít premiéru po čtyřech letech od první klapky 8. září v českých i amerických kinech. Už teď představuje knihu o filmu a pohled do zákulisí natáčení.

Součástí knihy je rozšířená digitální realita, její prvky bude možné vytisknout na 3D tiskárně. Díky publikaci budou moci čtenáři nahlédnout pod ruce filmových tvůrců a dozvědět se, jak vznikal dosud nejdražší český snímek. Mohou se ale také seznámit s historickými souvislostmi, či si prohlédnout lokality, kde se film natáčel. Díky 3D technologii se mohou ocitnout na konkrétních místech s filmovými postavami.

„Na knize jsme pracovali s předními odborníky na grafický design, texty i samotný tisk, ale i s režisérem Petrem Jáklem, který nám zprostředkoval podklady, konzultoval každou kapitolu,“ popsal tvůrčí proces Karel Svoboda, majitel nakladatelství Bohemica Books, kde kniha o filmu vychází. „Slavnostní otevření knihy proběhne týden po premiéře filmu,“ dodal.

Vedle knihy se připravuje další četný merchandising. Film Jan Žižka bude uváděn také v zahraničí pod názvem Medieval, a proto vznikly dvě jazykové verze filmu i upoutávek. Ty budou k vidění jak v originálu s titulky, tak v českém dabingu. V Česku film uvede distribuční společnost Bioscop.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen