Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Netflix ztratil „jen“ milion diváků. Pro reklamní byznys se spojil s Microsoftem

Netflix se domluvil s Microsoftem, který pomůže Netflixu vytvořit vlastní reklamní vrstvu u programové nabídky, která má přijít už koncem letošního roku. 

V reklamním byznyse Microsoft zaostával za dalšími technologickými rivaly, ovšem v poslední době se firma nadechla k akvizicím. Od AT&T koupila za miliardu dolarů společnost Xandr a na schválení regulátorů čeká i dohoda o převzetí herního studia Activision Blizzard za desítky miliard. Spojení s Netflixem má ukázat, že Microsoft se chce připojit k Amazonu, Googlu a Facebooku v rámci „digitálního quadopolu“. 

Spolupráce dává smysl, ostatně řada hráčů na poli reklamních technologií u propojených televizí, má mediální byznys, který konkuruje Netflixu: Google má YouTube, Comcast má NBCUniversal (a jeho streamovací službu Peacock) a Amazon má Prime Video. Už před patnácti lety Google i Microsoft výrazně investovaly do reklamních technologií, ovšem s diametrálně odlišnými výsledky.

Reklama
ČEZ

Google se po akvizici firmy DoubleClick stal digitálním reklamním obrem. Microsoft koupil aQuantive, který ovšem o čtyři roky později prodal Facebooku se ztrátou šest miliard dolarů. Podle dat StatCounter má Google 92 procent trhu meziu vyhledávači, Bing od Microsoftu pouhé tři procenta. Pod vedením nového šéfa Nadelly Microsoft do reklamního byznysu vstoupil razantněji a vedle cloudu a AI jde o další páteř do budoucna. Z 240 miliard dolarů v digitální reklamě v USA v letošním roce má Microsoft podíl jen 3,7 procenta. 

Ztráta milionu diváků

V druhém čtvrtletí streamovací platforma Netflix ztratila na celkém světě 970 tisíc předplatitelů. Firma ovšem čekala mnohem horší úbytek. Za lepším výsledkem oproti interním odhadům stojí podle šéfa Reeda Hastingse hlavně seriálové hity, především Stranger Things. Netflix zároveň předpokládá, že ve třetím čtvrtletí by se měl počet předplatitelů navrátit k růstu.

Letos v dubnu firma poprvé od roku 2011 oznámila propad předplatitelů, což vedlo k poklesu ceny akcií. „Pokud jste lídrem trhu, máte jen jednu možnou cestu, obzvlášť pokud se konkurence začne skokově zvyšovat, což v posledních letechj postihlo právě Netflix,“ uvedl ředitel společnosti Ampere Analysis Guy Bisson.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)