Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Manufaktura startuje bezobalový prodej

Česká kosmetická firma Manufaktura v několika svých prodejnách v červenci 2022 spouští pilotní projekt prodeje stáčené kosmetiky Bez obalu. Reaguje na aktuální trendy v oblasti ekologie a udržitelnosti a zároveň plní přání svých věrných zákazníků, kteří po stáčeném sortimentu volali.

Hlavní myšlenkou bezobalového prodeje je samozřejmě úspora obalového materiálu, který při spotřebě kosmetiky vzniká. Zákazník může lahvičku využívat opakovaně a ušetřit tak mnoho jednorázového plastu. Nádoby, ze kterých se kosmetika v prodejnách Manufaktura stáčí, se po vyčerpání vracejí zpět do výrobního závodu Manufaktury v pražských Čakovicích, kde se hygienicky vymyjí a znovu použijí. Díky tomu nevzniká ani žádný zbytečný odpad při výrobě. Dalším benefitem je cenová úspora. Zákazník při každém bezobalovém nákupu ušetří přibližně 20 procent oproti ceně výrobku v originálním balení.

Sázka na jistotu

Reklama
ČEZ

Manufaktura pro nový bezobalový projekt vybrala dva nejpopulárnější produkty – legendární Pivní šampon na vlasy s pravým českým pivem a oblíbený Sprchový gel Louka s anti-pollution účinkem. Jedná se o bestsellery, které se dlouhodobě drží na prvních příčkách prodeje, a tak si Manufaktura slibuje pozitivní ohlasy všech příznivců eko nákupů a věří, že osloví i mnoho další spotřebitelů kvalitní české kosmetiky.

Do vybraných obchodů Manufaktura si zákazník donese vlastní čistou a uzavíratelnou nádobu, ve které si svůj oblíbený Pivní šampon nebo Sprchový gel Louka odnese. Další možností je, si za poplatek koupit univerzální lahvičku o objemu až 500 ml.

„S obaly všeobecně šetříme, využíváme papír, PET, sklo a jiné lehko recyklovatelné materiály a jednoznačně také v této oblasti preferujeme české dodavatele.“, říká kreativní ředitelka společnosti Manufaktura Bára Čechová.

Jedná se o pilotní projekt, a tak nebylo cílem zavést tento prodej ve všech prodejnách. Obchody jsou vybrané tak, aby stáčený prodej kosmetiky mohli využít zákazníci napříč Českou a Slovenskou republikou. Stáčený sortiment zákazníci zakoupí ve vybraných prodejnách Manufaktura v Praze, Pardubicích, Brně, Ostravě, Zlíně, Bratislavě a Žilině. Konkrétní seznam prodejen naleznete zde.

„Už od roku 1991 přirozeně ctíme zásady udržitelného podnikaní. Vždy jsme hledali cesty, jak produkovat co nejméně odpadu. Díky vlastnímu vývoji, výrobě i logistice máme veškeré procesy přímo pod kontrolou a můžeme si dovolit například opakovaně využívat distribuční kartonové krabice pro závozy zboží. Naše lahvičky jsou vyrobeny z PETU v ČR, několik let obsahují 30 % recyklovaného plastu. Podíl recyklovaného plastu v lahvičkách jsme v roce 2021 zvýšila na 50 %. Doposud se nám tím podařilo uspořit více než 23 tun plastu. Prodej stáčeného sortimentu je dalším logickým krokem,“ dodává Čechová.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)