Íránské ministerstvo sdělilo reklamním agenturám, že s ohledem na přísnější pravidla nošení hidžábu a cudnosti začíná platit zákaz žen v reklamě. Informaci přineslo například rádio Svobodná Evropa.
Ministerstvo podle rádia rozeslalo během víkendu agenturám dopis v návaznosti na spot společnosti Domino ice-cream, ve kterém představitelka oblečená celá v bílém, což má reprezentovat smetanový základ zmrzliny, postupně obléká další vrstvy oblečení. Po bílé následuje červená a nakonec účinkující oblékne hnědou bundu v barvě čokoládové polevy. Pak se žena s chutí do zmrzliny zakousne, přičemž je patrné, že její pokrývka hlavy nezakrývá ušní lalůčky a od začátku jsou jí navíc vidět vlasy.
Po odvysílání spotu vláda označila reklamu za kriminální a vystupování herečky za propagaci nemorálního chování. Podobná reklama tamními médii přitom proběhla už před rokem. Ta přitom v mnohých ohledech na tamní poměry ještě troufalejší.
Krok přichází v kontextu zpřísnění pravidel pro nošení hidžábu na veřejnosti, proti kterým mnohé ženy protestují. Pouliční hlídky a mravnostní policie se na dodržování zákona nyní čím dál více zaměřují a neváhají je vymáhat s použitím násilí. V reakci na to vznikla v zemi i kampaň pod hashtagem #no2hijab, která chce lidi vyburcovat k bojkotu společností respektujících nová pravidla.
Mnohé úřady, zejména ve velkých městech, v posledních letech přitom dovolovaly nosit hidžáb tak, že se ukazuje část vlasů. Aktuální vývoj jde bohužel radikálně proti liberálnějšímu směru.