Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU). Současnou pozici tak bude vykonávat i v nadcházejícím volebním období v letech 2023 až 2024. Post prezidentky obhájila generální ředitelka FranceTV, Delphine Ernotte Cunci.

„Poslední dva roky prožíváme turbulentní období plné mimořádných situací, vyžadujících silná média veřejné služby, kterým společnost může důvěřovat. Klíčovou platformou pro rozvoj a spolupráci těchto médií je přitom Evropská vysílací unie,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák, který ve výkonném výboru EBU působí již od roku 2014. Pozici viceprezidenta zastává od ledna loňského roku.

„Celá řada věcí, které týkají českého diváka, se řeší na evropské úrovni. Nejde jen o vyjednávání o vysílacích právech na velké sportovní události, ale také o výměnu zpravodajského obsahu, mediální zákony, rozdělování kmitočtů mezi televize a mobilní operátory či expanzi mobilního standardu 5G. Hlas EBU má velkou váhu v evropském i světovém mediálním prostoru,“ doplňuje Petr Dvořák.

Evropská vysílací unie sídlící v Ženevě představuje přední světovou alianci médií veřejné služby. Její základnu tvoří 112 členských organizací z 56 zemí Evropy a další tři desítky přidružených organizací v Asii, Africe, Austrálii a Oceánii a v Americe. Členské organizace provozují více než dva tisíce televizních, rozhlasových a online kanálů a služeb. Společně oslovují více než miliardu lidí po celém světě a vysílají ve více než 160 jazycích. EBU rovněž zprostředkovává jednu z nejrozsáhlejších sítí na světě pro mezinárodní výměnu televizních příspěvků, založenou na satelitních a optických spojích.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct