Koťátka byla vděčným motivem televizních přestávek let minulých, dnes zvířata okupují prostor sociálních médií, a dost úspěšně.
Pokud jste zaspali dobu jako foodblogeři nebo z objektivních důvodů nemůžete být mamablogerkou, vaše influencerská kariéra a s ní spojené příjmy stále nejsou ztracené. Stačí se totiž porozhlédnout po vašem obydlí a „zmonetizovat“ vašeho domácího mazlíčka!
Nebyli byste první a určitě ani poslední. Petfluencering, tedy influencerská spolupráce se zvířátky, tu s námi už nějakou tu dobu je, a ti nejlepší globální i čeští petfluenceři dosahují výsledků, jakou jim většina lidských influencerů může jen závidět.
Také petfluencering plně potvrzuje Brumíkův teorém. Tedy skutečnost, že pokud jako brand hledáte vhodného influencera, není ve výsledku až tak důležité, jestli je spolupracujícím influencerem zpěvák, sportovec nebo herečka. Jestli se jmenuje Bonifác nebo Františka. Anebo Rex. Primárně vás u influencera jako prostředníka/zesilovače vašeho brandového sdělení zajímá komunita jeho sledujících a to, jak je pro vás, váš brand a vaše produkty afinitní.
Zvířátka na sociálních sítích sledují — logicky — milovníci zvířátek. A také jejich majitelé, kteří neváhají svým domácím mazlíčkům dopřát větší luxus než sami sobě. Jen za svého psa, kterých jsou v Česku údajně dva miliony, utratí dle dostupných informací česká rodina průměrně 16 tisíc korun ročně. To je docela slušná a relativně movitá cílovka. Pokud jste tedy brand nebo firma, která vyrábí zvířecí krmiva, hračky, doplňky, domečky, pelíšky a různé další věci, zpropagovat svou nabídku přes petfluencery pak rozhodně dává smysl.
Top globální a čeští petfluenceři
Oficiální žebříček petfluencerů neexistuje, z dostupných zdrojů je ale patrné, že tím světově nejpopulárnějším je trpasličí špic Jiffpom. Na Instagramu ho dnes sleduje bezmála deset milionů uživatelů. Spolupracoval s TikTokem, propagoval hry FarmVille3 nebo FarCry, potravinovou značku Target a také oděvní brand Banana Republic. Jiffpom si za influencerský příspěvek bere až jeden milion korun.
Zahanbit se ovšem nenechají ani kočičí rivalové. Na Instagramu najdete pod přezdívkou Nala Cat kočku, kterou na této platformě sleduje přes 4,5 milionu lidí. Vedle vlastní značky Nala přijímá také spolupráci s jinými brandy, propagovala zvířecí produkty Paw CBD nebo dokonce technologickou značku Aura Projects.
No a do třetice zmiňme buldočka jménem Doug The Pug. Toho na Instagramu sledují téměř čtyři miliony uživatelů a za spolupráci si bere kolem půl milionu korun za příspěvek. Na jeho profilu najdete propagaci snídaňových lupínků, sektu a pochopitelně také vlastních produktů.
Česká čísla jsou samozřejmě trošku jinde, i tak jsou to ale údaje zajímavé. Na základě mého průzkumu a konzultací prohlašuji za nejvlivnějšího českého petfluencera psa Vodopáda, který se dnes pyšní na Instagramu 130 tisíci odběrateli.
Celý článek o petfluencerech si můžete přečíst v atkuálním vydáním MAM 29/2022.