Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

YouTube pustí do inzerce i konkurenty Google

Alphabet, mateřská společnost Google, nabídla konkurenčním inzertním zprostředkovatelům, aby umísťovali reklamu na její kanál YouTube. Chce se tak vypořádat s hlavními požadavky evropského antimonopolního šetření a z kauzy vyváznout bez pokuty.

Evropská komise otevřela vyšetřování loni. Cílem bylo zjistit, zda největší globální vyhledávač Google nemá neférovou konkurenční výhodu v rámci YouTube. Problémem má být exkluzivita nástroje Ad Manager pro videokanál, stejně jako potenciální restrikce pro reklamu konkurence Google. Zkoumá také požadavek Google, aby zadavatelé využívali jeho služby Display & Video 360 a Google Ads k nákupu YouTube ads.

„Možnost otevřít YouTube, který je vedle vyhledávání druhým největší vydavatelským aktivem Google , představuje pro ad tech komunitu obrovský rozdíl,“ uvedl pro AdAge Alex Knudsen, senior viceprezident pro obchodní strategii v Amobee, což je platforma pro programatickou reklamu.

Reklama
ČEZ

Google s Evropskou komisí nápravu řeší už od loňského roku. Podle zdroje Reuters pokuta hrozila dosáhnout deseti procent jeho celkového obratu. Aktuální krok týkající se YouTube ale nebude podle agentury k absolutní spokojenosti EK stačit. Navíc britský antimonopolní úřad (CMA) rovněž šetří praktiky Google.

V loňském roce utržil Google 147 miliard dolarů z online reklamy, což je více než jakákoli jiná společnost na světě. Patří sem reklama ve vyhledávači, na YouTube či v Gmailu.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)