Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vzkaz agenturám: skvělá komunikace má smysl

Ve většině se zadavatelé shodují v tom, že skvělá komunikační aktivita dokáže vynaložené prostředky zhodnotit v porovnání s tou průměrnou až dvacetkrát více.

Asociace komunikačních agentur (AKA) společně s Nielsen Admosphere realizovaly další vlnu průzkumu mapujícího vývoj hodnot oboru marketingové komunikace v Česku. Z dotazování zadavatelů vyplývá, že většina z nich věří v konkrétní efekt dobře vytvořené komunikace. Oproti minulému šetření, které proběhlo v roce 2018, tento postoj zesílil. Zatímco tehdy si jen 13 procent dotázaných myslelo, že skvělá komunikační aktivita dokáže oproti té průměrné zhodnotit vynaložené prostředky minimálně dvacetkrát (7 % 20x, 2 % 25x, 4 % více), letos k tomu stejnému závěru došla více než třetina (37 %) zadavatelů, tedy téměř třikrát tolik co v roce 2018. Čtvrtina klientů si pak myslí, že efekt skvělé komunikace dokáže návratnost znásobit 15krát. „Klíčem k úspěchu je dobrý přístup a kvalita lidí. Klienti vidí, že skvělé kreativní myšlenka znásobuje efektivitu kampaní. Škoda, že je často cesta k ní pořád zbytečně svízelná,“ říká Jan Binar, předseda AKA.



Efektivita vynaložených prostředků je jedním z výstupů rozsáhlého šetření, které agentura Nielsen Adosphere provedla. Celý průzkum AKA a Nielsen Admosphere má MAM exkluzivně k dispozici a v následujících vydáních bude jeho jednotlivé oblasti zveřejňovat. Seriál rovněž poskytne vhled do preferencí zadavatelů, jejichž názory v rámci článků vždy zazní. Stejně tak se budeme následně věnovat pohledu z druhé, agenturní strany a zveřejníme následně i výsledky průzkumu mezi agenturami.
První díl seriálu, který zveřejníme ve vydání 23/2022 a které vychází v pondělí 6. června, se věnujeme oblasti přístupu agentury vůči klientovi. A mimo jiné s v něm dozvíte, co si o kvalitě týmů a lidí na straně agentur myslí marketingoví ředitelé Steffen Seamann z Tchiba, Ladislav Báča z T-Mobile a Pavel Hacker z ICE Industrial Services.

A malá ochutnávka na závěr: kvantitativní část průzkumu — dotazování lidí zodpovědných za marketingové rozpočty na straně zadavatelů — a následné kvalitativní šetření v podobě panelové diskuze se zadavateli jednoznačně identifikovaly tři problémové oblasti spolupráce agentur a klientů. Jsou jimi: přístup agentury (kterému se dále podrobně věnujeme v tomto prvním dílu seriálu), vyhodnocování a kreativní řešení. Více v MAM 23/2022.

Reklama
ČEZ
Picture of Radana Čechová

Radana Čechová

Jako novinářka se zaměřuje na marketingovou komunikaci v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.
Reklama
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)