Další Grand Prix z Cannes Lions získala kampaň Sněz Švéda, záložní kopie Ukrajiny nebo také aplikace na cvičení podle menstruačního cyklu.
Festival kreativity Cannes Lions pořádaný společností Lions má za sebou druhý den a v úterý 21. června večer rozdělil další ocenění. Níže přinášíme přehled kampaní, které získaly ceny nejvyšší – Grand Prix.
Kategorie: Filmové řemeslo
The Wish pro Penny od Serviceplan Germany, Německo
Mezi 54 přihlášenými projekty porotu nejvíce zaujala vánoční kampaň německého řetězce Penny. Takřka čtyřminutový spot zachycuje noční rozhovor matky se synem. Když se jí zeptá, co si opravdu přeje k Vánocům, začne matka vyjmenovávat věci, před nimiž jinak rodiče své děti chrání, protože těžce nese fakt, že je kvůli pandemii izolovaný. Spot, který vytvořila kreativní agentura Serviceplan, produkovala společnost Iconoclast Germany a režíroval Marcus Ibanez, mimo jiné nasbíral už 17,5 milionu zhlédnutí na YouTube.
Kategorie: Digitální řemeslo
Backup Ukraine pro Polycam a UNESCO od Virtue Worldwide, New York, USA
Z celkem 21 projektů si Grand Prix získal projekt, který vznikl kvůli ruské invazi Ukrajiny. Kulturní dědictví země se pokusil zachránit digitální archiv Backup Ukraine (Záložní Ukrajina), s nímž přišla agentura Virtue Worldwide pro UNESCO. Každý mohl s pomocí aplikace Polycom přes mobilní telefon či tablet zachytit a nahrát objekty, aby nedopadly jako Kuindžiho muzeum umění v Mariupolu, jehož zničení po ruských náletech bylo potvrzeno 23. března.
Kategorie: Oborové řemeslo
Hope Reef pro Mars Petcare – Sheba Pet, od AMV BBDO, Londýn, Velká Británie
Nejvyšší cenu z 25 oceněných získal projekt, pro který se spojila značka krmení pro kočky Sheba ze skupiny Mars, Google a agentura AMV BBDO. V roce 2021 po několika letech příprav spustily kampaň podporující znovuoživení korálových útesů, kvůli jejichž ubývání hrozí vyhynutí až čtvrtině podmořských druhů. Poblíž břehů Indonésie vysadily korály ve tvaru slova „hope“ (naděje), jenž je viditelný i na Google mapách. Projekt, který je financovaný i díky zhlédnutí videí o něm na YouTube, se dál rozrůstá a nové přírůstky jsou už i na Velkém bariérovém útesu u Austrálie.
Kategorie: Design
Portugese Reconstitution pro Penguin Books od FCB Lisbon, Portugalsko
Mezi 38 projekty v kategorii získal nejvyšší ocenění projekt vydavatelství Penguin Books, které oslavilo výročí konce Salazarovy diktatury v Portugalsku využitím jedné z jejích zbraní – modré cenzorské tužky. S její pomocí vytvářeli umělci takzvanou blackout poetry, při níž slova pro báseň vznikají zakrytím ostatního textu. Podkladem se stala fašistická ústava a básně na jejích stránkách doplnily působivé modré ilustrace.
Kategorie: Entertainment Lions
Eat a Swede pro Swedish Food Federation od McCann Stockholm, Švédsko
V případě 25 projektů v kategorii připadlo Grand Prix kampani, která se točila okolo osmnáctiminutového filmu s návrhem na řešení produkce jídla (a proteinů především) pro rozmáhající se lidstvo, jemuž přírodní zdroje nestačí. Satirický „dokument“ pracuje se sloganem Eat a Swede – Sněz Švéda. Pro pěstování lidského masa v laboratořích se snaží získat i švédského herce Alexandere Skarsgårda, který by mohl působit jako magnet na zákazníky. Ve skutečnosti kampaň nenabízí lidem libové kousky Skarsgårda, ale chce svět inspirovat příkladem Švédské potravinářské federace, jejíchž 800 členů má ambiciózní cíle a aktivity v udržitelné výrobě jídla, která prospívá i obyvatelstvu.
Kategorie: Entertainment Lions for Sports
NikeSync pro Nike od R/GA London, Velká Británie
Z 22 sportovních projektů si nejvyšší ocenění získala kampaň představující aplikaci NikeSync, která ženám pomáhá optimalizovat cvičení podle menstruačního cyklu. Program vznikl ve spolupráci s expertkou na fyziologii Stacy Sims a zahrnuje několik tréninků podle fází cyklu a odpovídajícím množstvím energie, časem pro regeneraci a metabolismem. Vedle toho bourá tabu okolo otázek týkajících sportu a menstruace či ženám poskytuje audio programy o fyziologii, které se dají poslouchat při běhání.
Kategorie: Entertainment Lions for Music
This is Not America ft. Ibeyi pro Residente od Doomsday Entertainment, Los Angeles / Sony Music Latin, Miami, USA