Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reuters Institute: Důvěra ve zpravodajství klesá, předplatné stagnuje

Nová studie Reuters Institute Digital News Report 2022 ukazuje, že přibývá lidí, kteří se zpravodajským informacím vyhýbají. Počet online předplatitelů v Česku mírně poklesl.

Studie také tradičně zkoumala důvěryhodnost lokálních médií. Obecně důvěra ve zpravodajství v Česku v porovnání s loňským rokem klesla o dva procentní body na 34 procent. Žebříček vede Český rozhlas, po něm následuje Česká televize a na třetím místě se umístily Hospodářské noviny. Staly se tak nejdůvěryhodnějším deníkem a soukromým titulem na tuzemském trhu.

Důvěra v česká média

„Je to nejlepší ocenění pro naše autory. A bereme ho jako budoucí závazek vůči čtenářům. Doba pro seriózní média není jednoduchá, o to více mě těší, že stále přibývá lidí, kteří si platí naše předplatné na HN.cz,“ uvedl šéfredaktor Hospodářských novin Jaroslav Mašek. Vysoké důvěře se těší i Seznam Zprávy, které skončily na čtvrtém místě.

Reklama
Know

Hlavním zdrojem informací v jsou v Česku nadále internet a sociální sítě, dohromady to platí pro 88 procent uživatelů. Druhým nejsilnějším místem pro sledování zpráv je televize.

Většina konzumace zpravodajství probíhá v Česku přes počítačovou obrazovku, tento podíl ale spíše mírně klesá (aktuálně 66 %). Roste naopak konzumace zpráv přes mobilní telefony (62 %).

Za digitální zpravodajský obsah aktuálně platí 12 procent lidí v Česku, což je o jeden procentní bod méně, než loni. Obecně předplatitelů přibývá spíše v bohatých státech jako je Německo či Švédsko. Jak shrnul u nedávný Innovation in Media 2022/23 World, poslední dva roky byly ve znamení návratu k seriózním zprávám a zároveň růstu online předplatného. Je otázkou, jestli je to udržitelné i pro tituly, které nemají globální publikum.

Co se týče zajímavých specifik jednotlivých zemích, tak ze studie vyplynulo, že například pouze 26 procent lidí v USA věří zprávám, což je meziroční pokles důvěry odpovídající třem procentním bodům a zároveň nejnižší důvěra ve zkoumaném vzorku zemí. Zajímavostí je i Indie, kde je tak silná orientace na mobilní telefony, že přes ně 72 procent lidí konzumuje zpravodajství. Ve Velké Británii 46 procent respondentů říká, že se zpravodajství vyhýbají „někdy“ a „často“. To je v porovnání s rokem 2016 dvojnásobek.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)