Předsedou výkonné rady SPIR byl opět zvolen Michal Hanák

Předsedou výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) byl už popáté v řadě zvolen Michal Hanák ze společnosti Mafra. Na postech místopředsedů byli potvrzeni Michal Feix za Seznam.cz a Martin Picek ze společnosti GroupM.

Předseda a oba místopředsedové tvoří nový statutární orgán: předsednictvo SPIR. Ve svém dalším funkčním období se předsednictvo chce, kromě dalšího rozvoje a zlepšování hlavních projektů, kterými jsou NetMonitor, oficiální měření návštěvnosti webových stránek, a AdMonitoring, výzkum výdajů do displejové reklamy, zaměřit na zatraktivnění sdružení pro členy z řad vydavatelů, agentur i zadavatelů. Velkou příležitost vnímá předseda výkonné rady v nadcházejícím předsednictví ČR Radě EU, protože v posledním roce se SPIR intenzivně věnoval připomínkování zásadních evropských legislativních norem Digital Services Act (DSA) a Digital Markets Act (DMA).

„Jsme v situaci, kdy byla nalezena politická shoda na znění Digital Services Act (DSA) a Digital Markets Act (DMA), které budou utvářet online prostředí na další desetiletí. Těmto nařízením jsme se ve SPIR v uplynulém funkčním období hodně věnovali, a proto máme v plánu uspořádat k nim workshopy pro všechny hráče reklamního ekosystému digitální reklamy. Věřím, že takto iniciovaná diskuse přinese profit celé branži,“ komentoval nejbližší plány Michal Hanák, předseda výkonné rady SPIR.

Dalším cílem sdružení je také zintenzívnit působení v oblasti Public Affairs v souvislosti s připravovanými regulatorními normami ovlivňujícími digitální ekosystém, jež velmi pravděpodobně budou na pořadu českého předsednictví Radě EU v druhé polovině příštího roku.

Valná hromada SPIR se sešla v druhé polovině května, aby schválila činnost sdružení za uplynulý rok, plán činnosti na další období a také změnu stanov. Do výkonné rady bylo zvoleno 13 z původních 15 členů: Marek Antoš (Internet Info), Petr Bednář (Vltave Labe Media), Karel Brýna (Tiscali Media), Lubor Burda (TV Nova), Michal Hanák (MAFRA), Petr Hatlapatka (FTV Prima), Michal Feix (Seznam.cz), Jaroslav Kábele (ČTK), Štěpán Kamený (Omnicom Media Group), Martin Picek (GroupM), Petr Řezníček (Economia), Libuše Šmuclerová (Czech News Center), Michael Štádler (Adform). Novými členy jsou David Voráček (Czech Publisher Exchange) a Martin Šebesta (Knowlimits Group).

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen