Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Fairtrade chce Čechům lépe vysvětlovat své poslání. Má na to Konektory

Organizace Fairtrade Česko a Slovensko si pro spolupráci na tvorbě komunikační strategie najala agenturu Konektor. Oslovila ji přímo.

Známka Fairtrade označuje zboží, které bylo vyrobeno v souladu se standardy férového obchodu, což znamená, že při jeho produkci byla zachována přísná sociální, environmentální i ekonomická kritéria.

Jak sdělil MAM výkonný ředitel Lubomír Kadaně, pojem je české veřejnosti poměrně dobře znám, nicméně často si jej mylně spojuje s charitou. „Na agenturu Konektor jsme měli dobré reference, tak jsme je oslovili přímo. Koncept fair trade je poměrně komplikovaný a lidé mu často přesně nerozumí nebo v nich evokuje spojení s charitou. Tak to ale vůbec není, naopak se jedná o vytvoření férových podmínek pro pěstitele, aby mohli obchodovat a tvořit zisk,“ říká Kadaně s tím, že agentura Konektor oba tyto faktory zohlední v komunikační strategii.

Reklama
ČEZ

Fairtrade je obchod založený na partnerství. Jední se o certifikaci zboží, které splňuje určité sociální, ekonomické a ekologické standardy. Smyslem certifikace je poskytnout pěstitelům, zaměstnancům a řemeslníkům ze zemí globálního Jihu (zemí Afriky, Asie a Latinské Ameriky) možnost uživit se vlastní prací za důstojných podmínek. Pěstitelé a zaměstnanci dostávají v rámci systému Fairtrade za své kakao nebo kávu výkupní cenu, která odpovídá nákladům na pěstování či výrobu a zároveň umožňuje důstojné živobytí. Fairtrade znamená spravedlivější obchodní podmínky, dodržování lidských a pracovních práv a šetrnost k životnímu prostředí. Mezi základní principy Fairtrade patří: výkupní cena odpovídající nákladům udržitelné produkce a důstojného živobytí.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)