V soutěži pořádané PR klubem jsou mezi nejúspěšnějšími zadavateli Škoda Auto a Univerzita Karlova, z agentur zabodovaly především Boomerang Communication, SKPR Strategies a Zaraguza.
Jubilejní dvacátý ročník soutěže Zlatý středník odhalil shortlist se 176 přihláškami projektů, které postoupily v celkem 29 hlavních a oborových kategoriích. Pořádající PR Klub i tento rok zaznamenal rekordní počet přihlášek, kterých dorazilo celkem 571.
Mezi nejúspěšnější zadavatele podle počtu nominací na vítězství patří Škoda Auto (6, k tomu 2 za Škoda Auto Slovensko) a Univerzita Karlova (6), Plzeňský Prazdroj a Slovenská sporiteľňa (po 5). Mezi agenturami zabodovaly co do počtu nominací především Boomerang Communication a slovenské SKPR Strategies a Zaraguza (po 5) a MSL Czech Republic a Triad Advertising (po 4).
Téměř třetina nominovaných projektů vzešla od zadavatelů ze státní, veřejné nebo neziskové sféry, což je pozitivním ukazatelem zvyšující se kvality jejich komunikace a potřebě využívat komunikační nástroje nad rámec běžného standardu.
Celkem 93 expertů z public relations, marketingu a audiovizuální tvorby vyhodnotilo během jednoho měsíce přihlášky do 29 hlavních a oborových kategorií. Nejpopulárnější hlavní kategorií se letos stala „Integrovaná kampaň“, mezi oborovými pak vede „Průmysl, strojírenství a energetika“.
Slovenské práce tvoří 18 procent ze všech projektů umístěných na shortlistu. Podle výkonné ředitelky PR Klubu Michaely Pišiové sázejí úspěšné slovenské kampaně především na jednoduchý a přímý nápad a bohatou interakci s cílovými skupinami. „cíleným kýčem, což vzbuzuje silné a často pozitivní emoce. Letošní projekty byly jiné. Reflektovaly složitou pandemickou situaci, neztrácely přitom však svůj důvtip a jednoduchost sdělení.“
Na kompletní shortlist se můžete podívat níže nebo si ho stáhnout zde.