Zákazníci díky tomu získávají rychlý přístup k širšímu sortimentu produktů, než jaký jsou schopny nabídnout kamenné lékárny. Zkušební provoz byl spuštěn koncem minulého roku v Praze, do budoucna je v plánu službu rozšířit také do dalších měst.
Období pandemie tradičním lékárnám ukázalo, že spolu s kamennými prodejnami je potřeba rychle rozvíjet také další prodejní kanály. Lékárny tedy kladou stále silnější důraz na svá e-shopová prostředí, která momentálně tvoří až pětinu jejich celkového obratu. Dr. Max proto ve spolupráci s logistickou společností DoDo nově umožňuje obdržet zboží ještě v den objednávky.
„Covidová doba nám ukázala, jak je důležité vyváženě rozvíjet jak tradiční síť, tak i e-commerce,“ říká generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák. „Tento omnichannel přístup brzy obohatíme i o výdejní boxy. Když k tomu připočítám i rychlé doručení objednávky na určenou adresu, je zřejmé, že i od lékáren může klient dostat servis, na který je zvyklý. Zároveň rozšiřujeme sortimentní nabídku svého e-shopu, která už zahrnuje asi 21 tisíc produktů.“
Jak vyplývá z dat nasbíraných během pilotního provozu, Dr. Max v rámci dodávek ve stejný den ve spolupráci DoDo nejčastěji doručuje léky na akutní potíže, sezónní produkty nebo také položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí. Zákazník si může nechat svou objednávku nechat přivézt v časových úsecích, které mu nejvíc vyhovují, a to každý všední den od 8 do 20 hodin.
DoDo aktuálně vozí zásilky z lékárenské pobočky v Praze 4, odkud týdně rozveze tři tisíce objednávek. Jednotlivé časové sloty se každý den zavírají nejpozději devadesát minut před svým začátkem, díky čemuž mají zákazníci jistotu, že dostanou své zboží včas, a to i přes možnou vyšší poptávku v daný termín. O slotové same-day doručování byl již během pilotního provozu velký zájem.
„Rozvoz lékárenských produktů je pro DoDo dalším krokem k pokrytí zvyšující se poptávky i v oblastech, kde se zákazníci dříve chovali spíše konzervativně. Daří se nám tím napomáhat s potřebnou digitalizací v dalších odvětvích a zároveň tak diverzifikovat naše služby. Úspěšně si držíme vysokou kvalitu nejen v segmentu rozvozu klasického zboží z e-shopů, ale také v oblasti rozvozu potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz. Nyní je načase naše bohaté zkušenosti z různých segmentů využít a dopřát zákazníkům rychlé a flexibilní doručení také v oblasti lékárenského sortimentu,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.