V Česku se změna týká Dentsu McGarryBowen, Isobar a Spectra, které budou nyní vystupovat již jen jako Dentsu Creative Czech Republic.
Síť komunikačních agentur Dentsu sjednocuje své kreativní brandy pod jednotnou značku – Dentsu Creative. Vytvoření nové globální kreativní sítě je součástí strategie, jejímž cílem je podle Dentsu zjednodušit spolupráci s klienty a inovativním způsobem vnést kreativitu do všeho, co síť dělá. V České republice tedy budou pod značkou Dentsu Creative Czech Republic nově vystupovat agentury Isobar, Spectra i Dentsu McGarryBowen, která přitom na tuzemském trhu začala oficiálně působit teprve loni v březnu. Ze skupiny rovněž během loňského roku odešla řada významných tváří.
Vytvoření nové kreativní agentury je součástí transformace, kterou skupina Dentsu započala před dvěma lety. Společný brand má otevřít nové možnosti spolupráce s klienty, kteří budou moci využívat lepšího propojení celé agentury napříč všemi brandy i zeměmi. „Mediální brandy v síti Dentsu byly vždy synonymem inovativního přístupu k technologiím, obchodu a zákaznické zkušenosti. Nyní přišel čas na změnu také v kreativní části – nová značka, nové příležitosti, ale známý a osvědčený tým a úspěchy, na kterých můžeme nyní stavět,” komentuje novinku Radim Kameník, head of creative service line v České republice.
Globálně povede Dentsu Creative Fred Levron (na úvodní fotografii s globální CEO Dentsu Wendy Clark), který nastoupil do Dentsu International jako global chief creative officer v listopadu 2021. Celosvětově bude nová značka sdružovat 9 000 kreativních talentů na 46 trzích, kteří budou užším způsobem propojeni s 37 000 odborníky na média a CXM v rámci Dentsu International. Brzy má též dojít k posílení globálního týmu, který bude sdružovat řadu zkušených strategických, produkčních, obchodních a kreativních lídrů.
„Klienti, zaměstnanci i celé odvětví touží po změně – ve způsobu budování značek, ve způsobu spolupráce i v roli, kterou přisuzujeme kreativitě. Jestliže současní hráči na kreativním trhu určovali pravidla minulého století, my máme ambici určovat pravidla pro nadcházející desetiletí,“ prohlásil Fred Levron.
Ústředním prvkem nového globálního brandu je podle Dentsu myšlenka Modern Creativity, jejíž podstata tkví v tom, že kreativní řešení jsou středobodem všeho a přináší nápady, které podněcováním k debatě a vlivem na společnost tvoří budoucnost.