Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česká Effie je otevřená pro přihlášky

Soutěž reklamní a marketingové efektivity přijímá přihlášky do 25. ročníku. Ceny se udělují v 16 kategoriích, letos mezi ně přibyl digitální marketing.

Soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), otevírá přihlašování do jubilejního 25. ročníku. Agentury i zadavatelé, ať už ze soukromé či veřejné sféry, mohou své projekty do soutěže zasílat od úterý 28. června do pátku 12. srpna. Mimořádný deadline je pak pátek 19. srpna, ale s vyšší cenou přihlášek (33 tisíc místo 27,5 tisíce korun, členové AKA/ASMEA mají cenu nižší o 11 tisíc v obou případech).

Letošní ročník se zaměří na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu. A to především díky partnerství s českým Googlem. Hlásit se tedy bude možné do kategorie Digitální marketing a vyhlášena bude také Cena za nejefektivnější využití YouTube. „Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i pravidlech Effie,“ uvedl ředitel AKA Marek Hlavica.

Reklama
Know

Effie téměř každým rokem přichází s novou kategorií. Minulý rok to byla kategorie Sportovního marketingu. Za loňský rok Effie hlásila v novodobé historii soutěže také největší počet přihlášek, jejichž kvalita se podle pořadatelů každým rokem zvyšuje.

„Nejsme jen uzavřená soutěž pro marketingové agentury, přihlašují se také zástupci soukromé i veřejné sféry, například vysoké školy. V posledních letech se v přihlášených pracích klade důraz na sociální odpovědnost,“ uvedl Ondřej Novák z týmu Effie. Důkazem toho je například loňský vítěz ceny Grand Prix Effie 2021, kterou si odnesla agentura TRIAD Advertising s kampaní Za bezpečný domov pro IKEA. Úspěšná byla také kampaň agentury Media Age #munichallenge pro Masarykovu univerzitu.

V České republice se ceny Effie rozdělují již od roku 1997, soutěž má proto za sebou bohatou historii. Za dobu působení na českém trhu prošly soutěží tisícovky prací. „Největší skok v historii udělala Effie za posledních pět let. Precizní třístupňové hodnocení podle dat, nové kategorie, nová pravidla, noví partneři, konferenční program,“ řekl Hlavica.

K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. „Předávání cen je vždy významnou událostí pro celý marketingový obor. Effie je dle výzkumu mezi klienty nejrespektovanější oborovou soutěží,“ dodal ještě Hlavica, který každým rokem galavečer moderuje. Včetně „covidového“ ročníku, který streamoval živě z obýváku. Letos vyhlášení proběhne 23. listopadu v Kině Lucerna.

O tom, kdo obdrží cenu Effie, rozhoduje nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR) a zástupců odborných médií a nově také zástupců Google. Letos bude porota vybírat ze 16 kategorií.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)