Společnost Incomind zveřejnila výsledky letošního výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku“. Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a obecně mají rádi hokej nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností.
Sponzorování nejrůznějších aktivit si Češi nejvíce spontánně spojují se společnostmi Škoda a ČEZ. Potvrdil to reprezentativní výzkum společnosti Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku 2022“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.
Výzkum mimo jiné ukázal, že Češi znají nejen široké spektrum sponzorovaných aktivit, ale i více než čtyři stovky společností, které je podporují. Zatímco Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně, ČEZ je nejčastěji zmiňovanou společností hned v pěti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, a také v segmentu charity. Velmi aktivní jsou ve sponzoringu dle české veřejnosti také významné sázkové společnosti v čele se společnostmi Sazka a Tipsport, či společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 a Česká spořitelna.
Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a celkově jmenovali velmi často nejrůznější události či subjekty spojené s hokejem nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností. Nejznámější kulturní akcí je Český lev.
Nejsympatičtější sportovkyní je Markéta Davidová, nejsympatičtějším týmem česká hokejová reprezentace, nejsympatičtější událostí je MS v ledním hokeji.
„Mezi celkově nejsympatičtější objekty sponzoringu se řadí hned několik hokejových aktivit – Mistrovství světa, Extraliga ledního hokeje a projekt Pojď hrát hokej. Pětici nejsympatičtějších projektů doplňují Rákosníčkova hřiště, která také mimochodem vykazují vůbec nejlepší míru propojení s jejich sponzorem, společností Lidl, a zcela nově i eSport, což potvrzuje rostoucí sílu tohoto segmentu,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.
Z výsledků výzkumu „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2022“ | ||
Společnost nejčastěji spontánně jmenovaná v souvislosti se sponzoringem | Škoda | 41 % spontánní přiřazení |
Nejznámější poskytovatel podpory napříč segmenty | Skupina ČEZ / Nadace ČEZ | nejznámější sponzor v 5 segmentech |
Aktivita nejčastěji zmiňovaná v souvislosti s charitativní činností | Člověk v tísni | 15 % spontánní přiřazení |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – sport | Jaromír Jágr | 92 % podpořená znalost |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – kulturní a společenské akce | Český lev | 91 % podpořená znalost |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – další oblasti | Člověk v tísni | 90 % podpořená znalost |
Aktivita s nejpřesněji přiřazeným sponzorem | Rákosníčkova hřiště / Lidl | 75 % |
Nejsympatičtější akce / událost | MS v ledním hokeji | 83 % |
Nejsympatičtější tým | Česká hokejová reprezentace | 77 % |
Nejsympatičtější sportovec/ sportovkyně | Markéta Davidová | 70 % |
Parametry výzkumu Sponzoring v Česku 2022: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) na přelomu května a června 2022.