Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výzkumný trh překonal rekordní rok 2019

Obrat výzkumných agentur v Česku loni narostl o téměř 17 procent na více než 3,5 miliardy korun, ukazuje zpráva Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR.

Většina výzkumných agentur na tuzemském trhu zaznamenala v loňském roce významný nárůst obratu. Po mírném klesání kvůli pandemii v roce 2020 meziročně celkový obrat trhu narostl o 16,8 procenta na téměř 3,55 miliardy korun. I po započítání inflace nárůst činí 13 procent. Výsledky tak téměř o půl miliardy překonávají i obrat za rekordní předkrizový rok 2019. Ukazuje to výroční zpráva Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR.

Vývoj obratu výzkumného trhu

„Dominantní metodou sběru dat zůstává online a jeho využití v koronavirové situaci dále posílilo, obor si rovněž udržel funkční řešení pro projekty, které vyžadují osobní kontakt tazatele či moderátora s respondentem,“ píše se ve zprávě SIMAR.

Reklama
ČEZ

Obrat samotných členů SIMAR přesáhl 1,77 miliardy korun (meziročně vyšší o 22,3 procenta). Agentury zpracovaly 11 032 projektů, z čehož jich 286 bylo pro neziskový sektor a veřejnou správu, a zaměstnávají 822 lidí, přičemž s desetinásobkem spolupracují externě.

Agentury srší optimismem i v očekávání výsledků letošního roku. Pro rok 2022 předpokládá růst 64 procent agentur, přičemž na zvýšení obratu o více než deset procent se těší 48 procent společností. Ani meziročního poklesu se žádná neobává.

„Velký zdroj růstu českého výzkumného trhu v budoucnosti je za hranicemi. Už nyní je podíl zahraničních zakázek vysoký,“ uvedla Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR, a dodala: „Tím, že ukážeme naše osobnosti výzkumu trhu na mezinárodní úrovni, zvýšíme šanci v konkurenčním prostředí.“

Sdružení se rovněž pochlubilo, že do něj se začátkem letošního roku vstoupily dvě nové agentury – European National Panels a ResSolution Group. Připomnělo též v únoru spuštěnou kampaň „Když výzkum, tak pořádně“ zaměřující se na standardy kvality výzkumu, desítku nových standardů pak představuje i letos vydaná kniha.

Členské agentury SIMAR se na celkovém obratu trhu podílely z více než poloviny. Výzkumné agentury, které mají své zástupce v mezinárodním sdružení ESOMAR, pak reprezentují 77 procent tuzemského trhu.

Pořadí pěti největších agentur podle obratu se oproti roku 2020 nezměnilo, ale například agentura Stem/Mark se nově posunula do stejné kategorie jako NMS Market Research.

Top výzkumné agentury v ČR podle výše obratu za rok 2021

Výroční zpráva bude ke stažení na stánkách sdružení SIMAR.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)