Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.

Světový odborný magazín PRWeek rozdal ceny v soutěži Global Awards 2022. Vedle toho, že ocenil skupinu Zeno Group jako globální agenturu, Manifest London jako nejlepší mezinárodní agenturu, LLYC jako top agenturu kontinentální Evropy a Financial Times jmenoval značkou roku, udělil i speciální ocenění Globálního komunikátora roku. Stal se jím ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Jeho komunikační schopnosti si podle časopisu zaslouží uznání za to, jak provázejí a motivují nejen Ukrajince odolávající invazi ruské armády.

„Toto speciální ocenění je určené komunikátorovi, který ukázal neuvěřitelnou autenticitu a odvahu tváří v tvář velkému nebezpečí. Možná se mu podařilo nadobro proměnit to, jak chápeme význam leadershipu a jeho komunikační styl může definovat aktuální éru,“ uvedl při předávání cen šéfredaktor PRWeeku Danny Rogers.

Reklama
MMcite

Časopis ocenil už jeho odhodlání zůstat v napadené zemi, čímž šel příkladem občanům odhodlaným bránit se invazi. PRWeek to ilustroval vzpomínkou na prohlášení, kterým Zelenskyj reagoval na nabídku evakuace od USA: „Tady se bojuje. Potřebuji munici, ne odvoz.“

Zelenského proslovy od začátku invaze zdůrazňuje už i forma, kterou zvolil – saka vystřídala vojenské oblečení. Leckteré řeči natáčel na mobilní telefon uprostřed bombardovaného Kyjeva. Sdělení bylo jasné – prezident lidu, který stejně jako ostatní zápasí o svou zem. I tím se stavěl do kontrastu s odtažitými záběry ruského prezidenta Vladimira Putina.

Svým komunikačním stylem pak Zelenskyj inspiroval i další ukrajinské politiky a osobnosti, kteří se obdobným způsobem snažili povzbudit občany vlastní země, ale také apelovat na spojence v Evropě i ve světě, aby Ukrajinu opravdu v boji za svobodu podpořili. Komunikační strategie Ukrajiny navíc mistrně využívá i sociální sítě, díky čemuž informace o konfliktu do světa vysílají efektivněji a rychleji než ruská strana.

Kompletní výsledky PRWeek Global Awards najdete zde.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)