Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.

Podle studie Irské rady pro občanské svobody (ICCL), jež se zaměřila na data, která o uživatelích sdílejí v USA a Evropě technologické firmy zabývající RTB reklamou, je chování a poloha uživatelů internetu v Evropě sledována a sdílena 71bilionkrát ročně. Například v Německu RTB systémy sledují a vysílají to, co uživatel, když je online, dělá, zhruba jednou za minutu.

ICCL uvádí, že z tohoto pohledu je nejaktivnější společností v Evropě (i celosvětově) Google, s odstupem se za něj řadí Index Exchange a následuje PubMatic.

Reklama
ČEZ

Google — největší hráč na poli RTB systémů — například v USA umožňuje o lidech dostávat data 4698 společnostem, zatímco u Microsoftu — který se v RTB více angažuje od prosince loňského roku poté, co koupil adtech firmu Xandr — se odhaduje, že posílá data 1647 společnostem.

Více se dozvíte v článku a přehledné infografice v právě připravovaném vydání Marketing & Media (22/2022).



Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)