Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
Podle studie Irské rady pro občanské svobody (ICCL), jež se zaměřila na data, která o uživatelích sdílejí v USA a Evropě technologické firmy zabývající RTB reklamou, je chování a poloha uživatelů internetu v Evropě sledována a sdílena 71bilionkrát ročně. Například v Německu RTB systémy sledují a vysílají to, co uživatel, když je online, dělá, zhruba jednou za minutu.
ICCL uvádí, že z tohoto pohledu je nejaktivnější společností v Evropě (i celosvětově) Google, s odstupem se za něj řadí Index Exchange a následuje PubMatic.
Google — největší hráč na poli RTB systémů — například v USA umožňuje o lidech dostávat data 4698 společnostem, zatímco u Microsoftu — který se v RTB více angažuje od prosince loňského roku poté, co koupil adtech firmu Xandr — se odhaduje, že posílá data 1647 společnostem.
Více se dozvíte v článku a přehledné infografice v právě připravovaném vydání Marketing & Media (22/2022).