Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal další sponzorský kontrakt.
Společnost byla sponzorem poločasové přestávky Big Game dlouhých deset let. Pepsi se však rozhodla že letošní představení s Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige a Kendrick Lamar bude její poslední. Společnost plánuje soustředit více svých mediálních výdajů do digitálního vysílání, protože diváci tradičním televizím stále ubývají. A poločasová show čelí výzvám v podobě stále většího obsahu na sociálních sítích.
V prohlášení Pepsi uvedla, že ukončení partnerství je odrazem „většího strategického posunu s cílem přinést bezprecedentní hudební a zábavní zážitky spotřebitelům tam, kde jsou nyní a kde budou v budoucnu“.
V reakci na oznámení mluvčí NF uvedl, že liga zaznamenala velký zájem ze strany dalších společností, které se chtějí přihlásit jako další sponzor poločasové show Super Bowl. Cena by se však podle některých zdrojů mohla pohybovat až kolem 50 milionů dolarů.
Během deseti let v režii Pepsi zahrnovala 26 hudebních počinů s účastí hvězd,k teré dohromady posbíraly 167 cen Grammy. Sledovanost poločasové show dosáhla vrcholu v roce 2015 s Kate Perry se 120,7 miliony dováků, ale postupně klesala až na 96,7 milionu pro The Weeknd v roce 2021. Ačkoli Dr. Dre, Snoop Dog, Eminem a další loni vytáhli sledovanost na 103,4 milionu, oznámení Pepsi naznačilo, že budoucnost hudební zábavy nemusí být během poločasu fotbalového svátku. Firma se více zaměří na platformy jako YouTube, TikTok a další.
Před Pepsi byla poločasovým sponzorem mezi lety 2008 a 2013 Bridgestone. Pepsi však podepsala další sponzorský kontrakt s ligou NFL a zůstává její oficiální nealko nápojem. Dále bude také pokračovat partnerství značky s týmy a NFL eventy.