Návrh a výrobu kreativní části mediální kampaně pro české předsednictví v Radě EU pod názvem CZ PRES zajistí pro Úřad vlády ČR agentura Ewing. Tendr na mediální nákup kvůli úsporám vláda zrušila.
Návrh kreativního konceptu propojující jednotlivé prvky mediální kampaně, televizní a audiovizuální spoty nebo digitální formáty. To vše vláda od zakázky očekává. Smlouva o dílo počítá s cenou 875 000 korun bez DPH, tedy 1 058 750 korun včetně DPH. Původně vláda odhadovala náklady na kreativu na šest milionů a na mediální nákup měla pro vítěznou agenturu připraveno dvakrát tolik (mimo TV, kterou si nakupuje Úřad vlády sám).
„V současné geopolitické situaci jsme zcela přehodnotili strategickou koncepci kampaně a soustředíme se spíše na její obsahovou stránku. A také na vizuální stránku, která bude více vidět – televize a rozhlas. Pro komunikaci budou primárně využity komunikační nástroje vytvořené pro české předsednictví, jako jsou sociální sítě a webové stránky. Toto vše, včetně loga a priorit bude zveřejněno v polovině června,“ napsal MAM Marek Zeman vedoucí oddělení PR a komunikace a tiskový mluvčí ministra pro evropské záležitosti.
.
V kampani budou například úplně chybět tisková média. Ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek (STAN) Seznam Zprávám řekl, debata se prý vedla i o tom, zda má být reklama v médiích, která spadají pod koncern Agrofert, který je součástí svěřenského fondu lídra opozice Andreje Babiše (ANO). Jak to dopadlo je patrné z tabulky, viz výše.
Kampaň v roce 2009, kdy Česko Radě EU předsedalo poprvé, stála zhruba 40 milionů korun. Tehdy například už čtyři měsíce před startem českého předsednictví EU vláda Mirka Topolánka představila spot se sloganem „Evropě to osladíme“.