Kampaň řetězce bojuje s tím, aby opotřebovaný nábytek končil na skládkách. Můžete ho vylepšit, darovat nebo prodat, upozorňuje.
Pro řetězec IKEA je udržitelnost jedna z klíčových hodnot a jejím dlouhodobým cílem je mít pozitivní vliv na planetu, k čemuž chce inspirovat i své zákazníky. Hlavní roli mají v kampani statické vizuály, jejichž úlohou je upoutat pozornost. Pomocí nadsázky ukazují, že starý noční stolek mohou lidé zachránit novým nápadem, např. přetvořit jej na malý záhon na pěstování zeleniny, hrací domek pro kočky nebo na dětské loutkové divadlo. Lidé je uvidí převážně na venkovních formátech a na sociálních sítích.
Součástí kampaně je i globální spot, který je nasazený v televizi a na Youtube. Vedle kampaně přichází IKEA i dalšími novinkami, které podporují její cirkulární aktivity. Od června najdou zákazníci na webu řetězce přehled zboží, které nabízí cirkulární huby v jednotlivých obchodních domech, ať už jde o použitý nábytek nebo doprodej výrobků, které už nejsou v nabídce.
Služba Druhý život nábytku umožňuje zákazníkům nabídnout použitý nábytek k odkupu zpět do IKEA přes stejnojmenný web. Zákazníci budou mít možnost tento nábytek odvézt do jednoho z osmi kamenných výdejních míst v regionech (Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Jihlava, Olomouc a Zlín), které si předem zvolí ve výkupním formuláři na webu. Na kamenná výdejní místa se rozšiřuje i nabídka základních náhradních dílů pro nábytek IKEA, jako je kování nebo spojovací materiál. K dispozici zde bude zdarma zhruba 50 základních náhradních dílů pro nejprodávanější série.
Vizitka kampaně
Klient: IKEA
Agentura: Triad Advertising
Mediální agentura: Dentsu
PR Agentura: Adison
Produkce: Nice.film