Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi Amnesty International moc neznají. Změnit to má kampaň s Horákovou

Novým pro bono partnerem nevládní organizace Amnesty International je kreativní agentura Triad. V červnu zamíří na televizní obrazovky, reklamní plochy i do kinosálů brandová kampaň „Jiní ještě mohou zvítězit“. Portréty Milady Horákové, které jsou jejím nejvýraznějším vizuálním prvkem, pochází z dílny absolventů Ateliéru didaktické ilustrace plzeňské Sutnarky.

Mezinárodní lidskoprávní hnutí Amnesty International působí v Česku již 30 let. Doposud se však věnovala zejména menším a aktivačním kampaním. Navzdory světoznámosti své značky však v Česku naráží na nízké povědomí, a proto oslovila kreativní agenturu Triad, aby jí to pomohla změnit.

„Napravujeme dlouholetý dluh vůči našemu brandu v Česku, kterého jsme si vědomi. Vybrali jsme si Triad, protože jsme s ním úspěšně spolupracovali již v minulosti na projektu Hlas proti násilí, a chtěli jsme vidět, jak si poradí s touto novou výzvou,“ říká Erik Bartoš, vedoucí oddělení komunikace a tiskový mluvčí Amnesty International ČR.

Reklama
ČEZ

Klíčovým úkolem bylo přiblížit lidem činnost Amnesty co nejvíce. „Vybrali jsme si postavu doktorky Milady Horákové, abychom prostřednictvím ní odvyprávěli příběh dnešních nespravedlivě vězněných, a lidé si mohli jednodušeji představit, jakému typu lidí se snaží Amnesty pomoci. Oproti 50. letům, kdy hnutí ještě neexistovalo, však současní političtí vězni mají zastání, protože právě Amnesty za podobné případy neúnavně bojuje,“ popisuje ideu kampaně Martin Keder, kreativní ředitel pražského Triadu.

Headline „Jiní ještě mohou zvítězit“ a portréty Milady Horákové jsou hlavními prvky celé komunikace. Ilustrace podle zadání agentury připravili čerství absolventi ateliéru Didaktické ilustrace Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara/Sutnarky Gabriela Mangerová, Eva Bartošová a Lukáš Komárek.

Z rozpohybovaných ilustrací Gabriely Mangerové (s pomocí animátorky Miriam Obršlíkové) vznikl také 20“ TV spot, který budou zdarma během června a v části letních měsíců vysílat Česká televize, síť CineStar, kina Aerofilms a O2 TV. Svůj hlas spotu propůjčila herečka Hana Kusnjerová. Nahrávání zajistilo studio Soundsquare a exporty připravili Nice!

Celou kampaň odstartoval happening na Václavském náměstí v úterý 24. května., který přenášela živě CNN Prima News. S PR kampaně pomáhá agentura ADison. V červnu se na plochách, které poskytla společnost JCDecaux, objeví outdoorová kampaň. Ta čítá přes 100 kusů cityligtů a rollingboardů v Praze. Dále se kreativy objeví v printu, například v týdeníku Respekt. K dostání bude také merchandising s motivem Milady Horákové, jehož výtěžek půjde na činnost Amnesty.   

Agentura Triad připravila koncept i samotné kreativy pro bono. „Jsme velmi nadšení z toho, jak perfektně nakonec kampaň vypadá. Musím přiznat, že už při nahrávání voiceoveru jsme se neubránili dojetí, proto věřím, že spot chytne za srdce i veřejnost. Triad odvedl obrovský kus práce, včetně navázání spolupráce s talentovanými ilustrátory i partnerství s produkcemi,“ zakončuje Erik Bartoš z Amnesty. Triad a Amnesty navíc právě v těchto dnech připravují navazující brandovou kampaň, která půjde ven v první polovině příštího roku.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)