Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Young Lions: Media ovládli Judita Ružičková a David Červený ze Zaraguzy

Už čtrnáctý ročník soutěže pro mladé talenty zná první vítěze. V kategorii Media vedle týmu Zaraguzy uspěli i zástupci MediaCom a Mindshare či Symbio, Dentsu a METS Czech.

Do již čtrnáctého ročníku soutěže a tréninkového programu pro mladé talenty do 31 let se přihlásilo celkem 88 týmů, čímž se vyrovnal loňský rekord. V zatím první, v pondělí 4. dubna hodnocené kategorii Media, soutěžilo týmů 20. Jejich úkolem bylo během 24 hodin vymyslet projekt pro neziskovou organizaci OPIM, která se od roku 2001 soustředí na rozšiřování podpory diverzity, rovnosti a inkluze. Ve své práci měli soutěžící připravit sadu nástrojů pro boření stereotypů, jež by mohli využít zaměstnavatelé, kteří byli zároveň primární cílovou skupinou kampaně.

Návrh měl mít prvky s různými možnostmi využití, ať už pro kampaň, nebo trénink, diskuse, webové stránky a podobně. Maximálně měli k dispozici hypotetický rozpočet půl milionu korun a používat zábavný „tone of voice“ s důležitými sděleními, která budou srozumitelná pro široké spektrum lidí.

Reklama
ČEZ

První místo získal tým české Zaraguzy, kterou reprezentují David Červený a Judita Ružičková. Druhé místo obsadily Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová z MediaCom. Třetí místo patří Janu Fousekovi a Janu Slovákovi z Mindshare.

Porotu ale zaujaly i další práce, a tak její čestné uznání získali Jan Král a Barbora Truksová ze Symbia, Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová z Ogilvy, Daniel Path z Dentsu a Ondřej Melichar z Adexpres.cz či Kristina Huťová a Klára Blažková z METS Czech.

Porotu v čele s prezidentem, jímž byl Henri de la Barre, strategy planning director VCCP, tvořili: Tereza Báčová, ředitelka pro média a nový byznys Mediaplus ČR, Tomáš Preněk, šéf strategie Publicis Group a Ondřej Šimůnek, CEO Wavemaker.

1. místo: David Červený a Judita Ružičková, Zaraguza CZ

Zlato získal projekt Davida Červeného a Judity Ružičkové ze Zaraguzy, který reagoval na to, že Češi považují diverzitu a inkluzi za důležitou, ale často mají pocit, že je jim vnucována. Ve svém projektu navrhli zaměstnavatelům potřebu diverzity demonstrovat tím, že ji odstraní z toho, na čem záleží všem zaměstnancům – z obědového menu. „PR stuntem“ se servírováním stejného jídla se vytvoří rozruch na sítích a pravděpodobně i v médiích. V druhém kroku pak měli zaměstnavatelé „pozvat ke stolu“ každého a spolu s bohatě inkluzivní kuchyní „naservírovat“ i workshop pro potřeby diverzity. Tím se ukáže, že diverzita „okořeňuje“ pracovní prostředí, že každý toho může mít „na talíři“ hodně, protože se sterotypy může bojovat kdokoli. Akci podpoří její sdílení s relevantním publikem na LinkedIn a podobné eventy se navíc dají pořádat pravidelně.

2. místo: Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová, MediaCom

Stříbrem oceněný tým pracoval s faktem, že lidský mozek si „nálepkuje“ různé zálažitosti, aby se rychle vyznal v současném komplikovaném světě, což právě může vést k podpoře stereotypů. To se Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová z MediaComu rozhodli rozbít tím, že v guerilla kampani doslova onálepkují stereotypy figurýny rozmístěné v kancelářích partnerských zaměstnavatelů. Ty by měly na čele a na zádech nálepky se stereotypy z lokálního prostředí a otázkou jestli by s nimi ostatní spolupracovali – na čele by mohla být například otázka „Příliš starý?“, kterou na zádech doplňuje informace, že má 40 let zkušeností. Koncept počítal s pravidelnou měsíční obměnou témat, workshopy s lidmi s reálnými zkušenostmi se stereotypy i s online testy, které umožní měřit proměny vnímání problému. Téma se mělo zároveň otevřít prostřednictvím konferencí, PR článků, podcastů i spotů, kontinuální komunikací na Facebooku či příklady úspěchů z místních společností.

3. místo: Jan Fousek a Jan Slovák, Mindshare

Bronz si vysloužil projekt Jana Fouska a Jana Slováka z Mindshare. Pracovali s myšlenkou, že lidé, kteří se potýkající se stereotypy, mají zároveň většinou nějakou skrytou schopnost, která může v práci pomoci a tím zvýšit produktivitu. Aby „neviditelné“ talenty odhalili, navrhli kampaň, kterou budou spojovat OPIM brýle. Například na dvojitých budou bez brýlí, jak je vidí ostatní, s brýlemi ukážou svůj unikátní přínos. Různé vizuály s jednotícím sdělením mají podpořit výzvu na sociálních sítích a pro bono spolupráci s médii, která upozorní na příklady úspěchu a účastníci výzvy by mohli vyhrát speciální brýle vytvořené se studenty UMPRUM. Zapojili by se i populární influenceři na Facebooku a Instagramu, kterým je téma blízké, na což by navázala kampaň s výzvou na LinkedIn, která by během května jako měsíce diverzity umožnila firmám pochlubit se s vlastními aktivitami v boji proti stereotypům.

Čestné uznání poroty:

Jan Král a Barbora Truksová, Symbio

Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová, Ogilvy

Daniel Path z Dentsu a Ondřej Melichar z Adexpres.cz

Kristina Huťová a Klára Blažková, METS Czech

Hybridní ročník

V následujících dnech budou vyhlášeni vítězové dalších tradičních kategorií soutěže Young Lions, kterou v Česku pořádá společnost Lionhearted jako oficiální reprezentant festivalu kreativity Cannes Lions. Po kategorii Media následují Digital, PR, Print a Marketers.

Ve všech kategoriích soutěží dvojice mladých talentů, které dostaly v jeden den (pátek 1. dobna) zadání od partnerských neziskových organizací a měly 24 hodin na vypracování jednotlivých projektů. Ty musejí v pěti soutěžních dnech během pěti minut odprezentovat porotě dané kategorie. Ta vybere jednotlivé vítěze a v rámci „Feedback sessions“ dá zpětnou vazbu všem účastníkům.

Po dvou letech, kdy se kvůli pandemii soutěž konala kompletně online, je letošní ročník hybridní. Zadání proběhlo v pátek fyzicky v sídle generálního partnera soutěže agenturní skupiny WPP, v kampusu „reklamních podniků“. Tam zároveň na závěr národního kola proběhne 11. dubna Awards & Networking Night, při níž se setkají soutěžící, porotci i klienti v podobě neziskových organizací. Soutěž se zároveň rozhodli podpořit Media Coach – Petr Majerik, Plzeňský Prazdroj a Kofola.

Odměnou pro medailisty je dvoudenní akce Winners camp, která proběhne opět online 27. a 28. května. Účastnit se jí budou osobnosti z reklamního byznysu z celého světa. Díky podpoře skupiny GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se po několika letech vrací pro vítěze této kategorie možnost reprezentovat Česko na světové soutěži Young Lions během Cannes Lions. Ta letos rovněž probíhá online.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)