Pražská tržnice bude hledat novou vizuální identitu v otevřené soutěži pořádané organizací Czechdesign. Výstupem soutěže bude vizuální styl, který nebude jen logem, ale logickým a komplexním systémem utvářejícím jednotnou vizuální identitu Pražské tržnice a její prezentace.
Město Praha se rozvoji Pražské tržnice věnuje od roku 2019, kdy po mnoha letech chátrání areálu převzalo správu do svých rukou. Za tyto poslední tři roky došlo k vyčištění pěších koridorů od stánků, byly zahájeny dílčí rekonstrukce, přibyli noví nájemci a veřejnost pravidelně láká pořádaný program.
Další oporou pro rozvoj území jsou nedávno vyhlášené výsledky mezinárodní architektonicko-krajinářské soutěže na revitalizaci veřejných prostranství, jejichž prvních výstupů by se Pražané mohli dočkat v roce 2027.
Na koncepční postup od celku k detailu naváže designérská soutěž na vizuální identitu Pražské tržnice, která by měla podtrhnout nově sjednocenou, funkční a přívětivou tvář bývalých holešovických jatek na Bubenském nábřeží.
V současné době se v areálu koncentruje široké spektrum obchodů a služeb. Tržnice nabízí gastronomické, kulturní i obchodní vyžití. Právě díky této široké paletě možností si ponechala svůj tržní charakter a není tržnicí pouze svým názvem.
„Holešovická tržnice, sídlící v historickém areálu bývalých pražských jatek, v současnosti nabízí největší kryté farmářské tržiště s celoročním provozem, různé obchody a služby, kulturní vyžití i gastronomii, zdaleka však nenaplňuje svůj potenciál. Právě se nacházíme v počáteční fázi revitalizace, která by měla vyústit v markantní proměnu ze zašlého a poněkud zapomenutého areálu ve znovuobjevený klenot v širším centru metropole,“ komentuje Milena Mauricová, marketingová ředitelka společnosti Výstaviště Praha spravující Pražskou tržnici, vyhlašovatele soutěže.
Aktuálně Pražská tržnice používá k prezentaci pouze logo, které je odvozené ze schwarzplanu areálu a paletu barev, které zastupují jednotlivé funkce areálu. Od nové vizuální identity se očekává, že bude hravá, jednoduchá a bude odrážet charakter místa, tedy otevřenost, neformálnost a různorodost.
Grafické designéry čeká navržení nejen nového loga, ale i návrh navigačního systému celého areálu. Do nového vizuálu se postupně v budoucnu převléknou všechny marketingové aktivity areálu, včetně webových stránek nebo sociálních sítí.
„Jsme velmi rádi, že můžeme designérům zprostředkovat příležitost zúčastnit se této soutěže a vdechnout tak Holešovické tržnici nový život. Cílem není vytvořit cool obraz lákající úzkou cílovou skupinu, ale vystihnout duch místa, které má ambici stát se potenciální oblíbenou lokalitou všech Pražanů,“ doplňuje Jana Vinšová, ředitelka Czechdesignu, organizátora soutěže.
Novou vizuální identitu bude Pražská tržnice hledat prostřednictvím dvoufázové kombinované designérské soutěže, která bude vyhlášena začátkem května. Do prvního kola budou vyhlašovatelem vyzváni až čtyři účastníci a dále se budou moci přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů a studií. Do druhého kola následně postoupí až pět účastníků. Vítěz bude znám v říjnu letošního roku. Návrhy designérů bude hodnotit porota složená ze zástupců vyhlašovatele, společnosti Výstaviště Praha a také z řad odborníků na grafický design.
Soutěž pořádá organizace Czechdesign, která zajišťuje celý proces a profesionální vedení soutěže. Czechdesign má na svém kontě už řadu soutěží na vizuální identity – Městská divadla pražská, Národní galerie, městská část Praha 3, Ústí nad Labem a mnoho dalších měst.