Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ruští trollové vadí na LinkedIn čím dál víc. Stejně jako pasivita sítě

Profesionálové na LinkedIn si stěžují, že síť neeliminuje záplavu zpráv od ruských „botů“, ale na druhé straně rychle stáhne video, které ukazuje například realitu ukrajinského bojiště.  

„Dávejte si dobrý pozor na ruskou propagandu na LinkedIn. Možná víte, že jsem zaujal jasné stanoviska proti kriminální válce na Ukrajině. A počet zpráv, které jsem v poslední době obdržel z profilů a od botů kontrolovaných ruskou vládou, je obrovský. Většinu z nich jsem síti LinkedIn nahlásil, ale k ničemu to nevedlo. Přestože je naprosto očividné, že je profil podvodný a je používán pro propagandu,“ napsal na síti například Tom Kindermans, ředitel SAP pro region CEE.

Kindermans si především stěžuje na to, že ačkoli LinkedInu hlásil i očividně kontroverzní profily, reakce byla taková že jejich „Trust & Safety Team“ vyhodnotil, že komentář není v rozporu s pravidly LinkedIn.

Reklama
ČEZ

Pod jeho příspěvkem se sešla zhruba dvacítka komentářů. Mnohé s podobným příběhem. Někteří účastníci diskuse také radili, aby LinkedIn změnil svůj algoritmus pro mazání příspěvků. O svůj postřeh se podělil i Tomáš Vondráček, CEO Actum Digital ze sítě WMC/Grey.

Ještě dále jde ve spekulacích americký týdeník Newsweek, který už před měsícem publikoval článek o tom, že LinkedIn pro ruské agenty představuje dobré loviště. Na rozdíl od Facebooku či Twitteru se zde „bílé límce“ chlubí svou expertízou, hledají povolání a diskutují se svými kolegy. I současní a bývalí úředníci amerických bezpečnostních složek zde publikují svá CV a dostávají doporučení od svých kolegů. „To poskytuje Rusku potravu pro ruské špiony, kteří díky tomu mohou sesbírat detailní informace o svých největších kriticích, aby mohli zpochybňovat jejich tvrzení a kariérní úspěchy. Sbírají také informace z jejich soukromí a následně je vydírají,“ píše se v Newsweeku, který cituje anonymní zdroj blízký Kremlu.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)