Čtyři osobnosti českého online byznysu Petr Pavlík, Jan Galgonek, Matěj Novák a Michal Trunkát spojují své know-how do společného projektu. Výsledkem je Retail media platforma Cruxo, která značkám přináší možnost spravovat a optimalizovat digitální kampaně na e-shopech bez ohledu na jejich velikost.
Český e-commerce trh meziročně opět výrazně rostl o sedmnáct procent a vstupují do něj postupně i silní offline hráči. S tím, jak se zákazníci přesouvají z kamenných prodejen k online nakupování, roste důležitost propagace značek právě v e-shopech. Efektivitě kampaní ale často brání zdlouhavé objednání i exekuce, málo účinné reklamní formáty i chybějící cílení a cenové modely.
Cruxo značkám nabízí výrazné zlepšení možností propagovat a prodat jejich zboží v online prostředí. Retailerům přináší vyšší výnosy z reklamních ploch, nižší náklady díky automatizaci procesů a vyšší prodeje na základě cílené reklamy. Uživatelé se setkávají s relevantnější nabídkou a méně agresivními reklamními formáty, které vedou k lepší zákaznické zkušenosti. „E-shopy mají unikátní data o preferencích a chování svých zákazníků. Často je však nevyužívají naplno. Cruxo přináší retailerům nástroje, díky nimž mohou data využít k personalizaci komunikace, která je díky tomu relevantnější, a tedy účinnější,“ uvádí Matěj Novák.
Nové standardy a automatizace procesů
Cruxo spojuje detailní znalost retailového prostředí, online marketingu a e-commerce s moderními technologiemi. Platforma umožňuje plánování, správu a optimalizaci reklamních kampaní a představuje nové možnosti cílení vč. využití audiencí, které vychází z in-store dat. Zefektivňuje tak práci s marketingovými rozpočty a zjednodušuje proces reportingu, vyhodnocování úspěšnosti a optimalizace reklamy na e-shopech. Vedle technologické platformy nabízí Cruxo také tým konzultantů, který retailerům pomůže nastavit strategii, nabídku reklamních produktů a procesy a optimalizovat výnosy z reklamních ploch. Dodavatelům tým Cruxa pomůže s analýzou výkonu, nastavením cílení, výběrem reklamních produktů a plánováním rozpočtů.
Výhody pro značky i e-shopy
Cruxo pomůže e-shopům nabízet a prodávat personalizovanou reklamu, která pomáhá zvyšovat prodeje a zároveň nemá negativní dopad na uživatelskou zkušenost zákazníků. Díky využití segmentace umí řešení zvýšit konverzní poměr, tedy i návratnost investic, a motivovat tak dodavatele k vyšším výdajům za reklamy na e-shopech. Součástí řešení je online analytika kampaní a přístup k uživatelsky intuitivní platformě pro nákup, plánování a řízení kampaní.
„Průkopníkem monetizace reklamního prostoru na e-shopech je bezpochyby Amazon jako největší retailová reklamní platforma. Jeho data navíc potvrzují, že chuť dodavatelů inzerovat v retail médiích roste. Aby byl reklamní prostor využit opravdu efektivně, je třeba maximálně využít data a vytvořit personalizovaný obsah, který ocení jak vendoři a e-shopy, tak i zákazníci,“ uvádí Michal Trunkát.
V první fázi chce Cruxo oslovit přední subjekty české e-commerce v podobě velkých online hráčů, kdy s některými již probíhají jednání, případně testování nasazení řešení. Platforma zacílí také na retailery s e-shopovým řešením, a kromě největších hráčů se Cruxo zaměří také na středně velké subjekty. V oblasti dodavatelů pak své řešení nabídne napříč segmenty, které pravidelně investují do instore reklamy. Konkrétní řešení se vždy bude odvíjet od dialogu s dodavatelem produktu.
Podle Petra Pavlíka se velikost trhu vendor marketingu posouvá z vyšších stovek milionů ročně do řádu miliard. „Cruxo pomáhá dodavateli lépe představit značku a v rámci e-shopu vybudovat jeho virtuální regál. Přínosem pro etailera je zvýšení profitability a hodnoty nákupního košíku,“ dodává.