Jednatelky dm drogerie markt Martina Horká (na fotografii vpravo) a Markéta Kajabová (vlevo) letos vloží energii hlavně do úspěšného startu nové aplikace Moje dm. Slibují si od ní například lepší personalizaci nabídky. Řetězec drogerií na ní chce časem spustit i „live shopping“.
Máte e‑shop, zavedli jste expresní vyzvedávání, pandemií jste tedy v dm propluli úspěšně?
M. H.: Ještě donedávna nás zaměstnávala covidová opatření, na která jsme museli agilně reagovat. Zároveň jsme rozšiřovali služby online shopu, který zažíval obrovský boom. Nápor byl obrovský. Zaváděli jsme také nové služby, například zmíněné expresní vyzvednutí přímo v prodejně.
M. K.: Průběžně také redesignujeme nebo přesídlujeme prodejny. Tempo se pohybuje mezi pěti až deseti novými ročně. Doposud rostla kupní síla, takže naši pozornost si zasloužily i menší lokality. Uvidíme, jak to bude dál.
Kde se teď rýsuje nejvíce příležitostí?
M. K.: V retail parcích v sídlech pod deset tisíc obyvatel. Všechna velká nákupní centra máme v podstatě obsazená, nebo je tam konkurence. Ale žádnou revoluci ve formátech prodejen nechystáme. Jen na adekvátně velkém prostoru jsme schopni představit zákazníkům náš sortiment a upozornit na něj i marketingovými nástroji, které v prodejnách využíváme. Expres modely neplánujeme.
Jak se vyvíjí design prodejen?
M. K.: Právě jsme ve fázi redesignu a změn vnitřního uspořádání. Postupně během dalších tří až pěti let se zase prodejny promění.
M. H.: Určitě chceme, aby prodejny vypadaly moderněji. Abychom je přizpůsobili zákazníkům ve smyslu nových nákupních zvyklostí. Vnitřní design bude postupně přizpůsoben takzvaným nákupním čtvrtím, aby zákazník našel pohromadě sortiment „beauty“ a například domácnost a péči o zdraví. Mezi první vlaštovky nového designu můžeme zařadit prodejnu v Praze Ládví a nedávno otevřenou prodejnu v obchodním centru Laso Ostrava. Díky novému uspořádání regálů vznikl takzvaný „trojúhelník krásy“, jak ho interně označujeme. Je pro něj typické, že našemu klíčovému sortimentu, tedy oblasti péče o krásu, je věnována vizuálně i prostorově větší pozornost.
Jaké jsou výhody nového pojetí?
M. H.: Vznikne tím větší prostor. Zákazník se v tomto segmentu mnohem déle zastavuje, čte si více etikety. A to je další důvod, proč neděláme menší prostory; 500 m2 je pro nás standardní velikost prodejny. V době online nákupů musí kamenná prodejna nabídnout více než milou obsluhu a žádné fronty. Potřebujete nabídnout jiný nákupní zážitek, a pro ten je nezbytná i velkorysejší rozloha prodejen. Zvažujeme i nějaké technické inovace, ale chceme, aby byly smysluplné a nevzbudily jen jednorázový zájem.
Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním čísle MAM.