Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na spolupráci s kreativci si firmy z jižní Moravy rozdělí čtyři a půl milionu korun

V programu Kreativní vouchery Brno bylo vylosováno přes čtyřicet firem, získají až stotisícové poukazy.

Čtyři a půl milionu korun z programu Kreativní vouchery Brno si na spolupráci s jihomoravskými kreativci mezi sebe rozdělí 48 firem. Do finále sedmého ročníku programu, který pro město Brno pořádá inovační agentura JIC společně se svým hubem pro kreativce KUMST, se dostalo celkem 100 firem z Brna i dalších míst jižní Moravy. Přehled vylosovaných si můžete stáhnout zde.

Program úspěšně funguje už od roku 2016 a od té doby podpořil včetně letošního ročníku přes 300 firem v celkové hodnotě 29,5 milionů korun. Od loňského roku se program otevřel i pro firmy z netechnologických oborů. „Letos se tak losování účastnily například firmy z odvětví výroby dřevěného nábytku, přírodní kosmetiky či lokální gastronomie,“ popisuje Barbora Netopilová, garantka programu. Doplnila, že podle vyhodnocení výsledků loňského ročníku dvě třetiny firem potvrdily, že po jednom roce od získání voucheru dokázaly oslovit nový segment zákazníků, z toho jednu třetinu zahraničních.

Reklama
MMcite

Mezi vylosovanými firmami byla třeba dvojice tvůrců Plastic Guys. „Pracujeme s recyklovaným plastovým granulátem a vyrábíme z něj designové plastové desky, které mají využití třeba při výrobě nábytku,“ říká jeden z dvojice zakladatelů firmy Marco Aulisa. Díky voucheru teď budou mít nové webové stránky a e-shop, který jim pomůže v prodeji produktů. „Každá z desek Plastic Guys je unikátní. Přesně takový by měl být i jejich web,“ říká Jiří Fabík ze studia Epicture, které se běžně věnuje hlavně filmové produkci. I proto by právě vizuální stránka měla webu dominovat.

Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2016. Inspirovala tím i další kraje. V předchozích šesti ročnících se zapojilo přes 700 malých nebo středních firem z jižní Moravy 322 z nich – včetně letošního ročníku – voucher získalo. „Teď zpětně vidíme, jak vizionářský projekt to na české poměry byl. Brno bylo prvním městem, které takový nástroj zavedlo,“ říká primátorka Brna Markéta Vaňková. „Ukázali jsme ostatním regionům a vlastně i celé veřejné správě, jaké výsledky může přinést spolupráce firem s unikátními produkty nebo službami s kreativci, kteří umí jejich produkty takzvaně prodat,“ je spokojen s výsledky programu i náměstek primátorky města Brna Tomáš Koláčný

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)