Nápoje se třemi chuťovými variantami už se prodávají na Slovensku, v Česku budou dostupné během několika týdnů.
Na trh vstupuje nová značka ochucených nealkoholických pivních mixů Birgo, kterou společně uvádějí společnosti Budějovický Budvar, dodala základ nealkoholického piva, a Mattoni 1873, která se postarala o příchutě. Zatím jde Grapefruit, Citron-Limetka a Mango-Limetka, kterou na českém trhu žádný jiný výrobce nenabízí.
„Spolupráce s Budějovickým Budvarem mi dává obrovský smysl. Nejenže jsme společně vyvinuli skvěle chutnající produkt, ale máme i stejné názory na udržitelné podnikání a věříme, že je potřeba zavést cirkulární principy do praxe,“ uvedl na tiskové konferenci v Kongresovém centru v Praze Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
Podobně spolupráci firem popsal i generální ředitel Petr Dvořák Budějovického Budvaru, jenž se během konference přidal k iniciativě Zálohujme.cz. Do té se minulý týden mimochodem přidala i společnost Kofola a v iniciativě za zavedení zálohové systému i na PET lahve a plechovky je tak už 24 společností.
Dvořák uvedl, že nový projekt se připravoval zhruba rok a půl a dva roky. „Na nápadu pro spolupráci jsme se shodli rychle během první společné schůzky, déle se připravoval produkt samotný, který jsme postupně ladili podle zpětné vazby od spotřebitelů. Nejdéle trvala příprava nové linky,“ uvedl na otázku MAM Dvořák.
Novou linku s hodinovou kapacitou až 50 000 plechovek spustil pivovar oficiálně na konci března. Balí plechovky do papírových multipacků, jež navíc neobsahují lepidlo. Jedná se o technologii tzv. wrap-around s obsahem recyklovaného papíru, jejíž použití ušetří 16 procent uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál plechovek pak obsahuje 74 procent recyklovaného hliníku.