Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary poodhalil první novinky svého 56. ročníku, který se po dvou letech uskuteční opět začátkem prázdnin ve dnech 1.-9. července 2022.
Prezident festivalu Jiří Bartoška spolu s výtvarníky grafického Studia Najbrt Jonatanem Kunou a Zuzanou Lednickou představili letošní vizuál festivalu. „Plakát je nejen černobílou, ale i barevnou ilustrací a oslavou toho, co společně každoročně prožíváme na začátku léta na karlovarské kolonádě mezi hotely Thermal a Pupp. Najděte si svého Wallyho, ale mnoho dalších postav spojených s festivalovou historií,“ říkají autoři. Spolupráci Studia Najbrt s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary, která trvá už 28 let, připomene výstava v karlovarské Galerii umění.
Poměrně výrazně se proměnilo složení partnerů. Zůstávají sice i nadále Ministerstvo kultury a Karlovarský kraj. Vedle tradičně zapojených hlavních partnerů Innogy a Vodafone letos chybí Mall, naopak přibyl online supermarket Rohlík. Accolade zůstává pouze partnerem s nižším finančním vkladem. V sestavě partnerů jsou nově zastoupeny firmy Unicredit Bank, VISA a investiční skupina Progresus. Pokračují Benzina Orlen, evropská loterijní skupina Allwyn (dříve festival podporovala pod názvem Sazka Group), Philip Morris, Mattoni, a České investiční fondy Czech Fund. Nově festival vzniká za podpory DoDo, Renomia, Alca, knihkupectví Luxor, Packety, Ostra Group a HSF System. Produktové partnery Dermacol a Becherovku střídají DHL Express a partner festivalových okamžiků Instax.
Hlavním mediálním partnerem je i nadále Česká televize, jejíž generální ředitel Petr Dvořák na tiskovce připomněl, že i letos zřídí ve Varech TV studio, odkud se budou vysílat mj. Události v kultuře. Na Divadelním náměstí bude i letos fungovat Dům České televize, poprvé však v pozměněné podobě.
Festivalový investor Rockaway letos zafinancuje novou aktivitu KVIFF Talents umožňující vybraným filmařským talentům projít cestu vzniku filmu od vývoje přes výrobu až k distribuci.