Šance na místo mezi vítězi, kteří budou představeni v květnu, mají agentury MSL, Konektor, Pram Consulting, Ewing a iniciativa Cesta ven.
Přes 400 kampaní vybraných z více než 2000 přihlášek se dostalo na shortlist letošního ročníku prestižní oborové soutěže SABRE Awards pro region EMEA. Vybírala je porota složená z 56 expertů na komunikaci. Kdo z finalistů se probojuje mezi vítěze, se ukáže během slavnostního vyhlášení 27. května v londýnské Guildhall. Česko získalo celkem šest nominací, z nichž dvě patří agentuře MSL Czech Republic.
Kdo má šanci na vítězství v jednotlivých kategoriích?
Střední a východní Evropa
Mezi pěti finalisty této regionální kategorie má Česko dva zástupce.
Prvním je projekt Index investiční gramotnosti, který agentura Pram Consulting vytvořila v roce 2021 pro investiční platformu Portu společnosti Wood & Company. Index měl s pomocí soutěživosti zvýšit ochotu lidí investovat, což se ve výsledku podařilo a noví klienti přes Portu investovali přes šest milionů korun. Během tří měsíců projektu představovala návratnost investic 26násobek platbě agentuře. Wood & Company se projekt rozhodla letos zopakovat a vedle Česka ho spustit i na Slovensku a v Polsku.
Další želízko v ohni představuje iniciativa Cesta ven s projektem Udělejme tečku za koronavirem. Kampaň, která vzešla z hackathonu, do nějž se zapojilo 11 komunikačních agentur dvě univerzity, dvě výzkumné agentury, několik individuálních komunikačních odborníků, asociace AKA, APRA, ČEA a SIMAR, pomohla během loňského března až června k rozšíření očkování v Česku. V poslední národní soutěži Effie také získala zlato za Sociální, ekologický, kulturní marketing.
Spotřebitelský marketing – Nový produkt
V této kategorii je mezi finalisty agentura MSL Czech Republic ze skupiny Publicis Groupe, která společně s klientem Huawei vytvořila guerillovou kampaň pro uvedení nových chytrých hodinek na trh. Projekt stál na spolupráci s akrobatickým pilotem Martinem Šonkou, jenž na svém instagramu uvedl, že hledá nového osobního asistenta, který by měl být „všestranný a být mu po ruce 24 hodin denně, sedm dní v týdnu“. Přihlásily se desítky zájemců, než se ukázalo, že asistentem, který zvládne všechny požadavky, jsou hodinky Huawei Watch 3 Pro.
Digital and Social Media – Word of Mouth
Druhou nominaci získala MSL spolu s agenturou Follow Bubble za projekt NFT Maestropiece pro McDonald’s. Digitální obraz byl vytvořen ve spolupráci s populárním grafikem Tomášem Břínkem, známým pod zkratkou TMBK, a následně vydražen za více než 281 tisíc korun. Získanou částku Nadační fond Dům Ronalda McDonalda do domu v areálu FN Motol, který poskytne ubytování rodinám hospitalizovaných dětí.
Technology: Hardware
V této kategorii je mezi finalisty agentura Konektor s projektem prvního herního animovaného komiksu na Instagramu Velké pixelové dobrodružství s prostředím ze hry Minecraft, jenž vznikl pro propagaci grafických karet Nvidia GeForce RTX. Tvořili ho streameři a YouTubeři, kteří v živých přenosech stavěli svět komiksového příběhu, který upozorňoval na výhody karet. Projekt běžel současně v Česku, Polsku a Rumunsku. Kampaň překonala 4,4 milionu zobrazení na sociálních sítích a 300 tisíc zhlédnutí videí kumulativně ve všech zemích.
Community Relations
Do této kategorie se mezi finalisty dostala agentura Ewing s projektem Join us Worked, který vytvořila pro klienta Ball Beverage Packaging Czech Republic.
Kompletní shortlist SABRE Awards pro region EMEA si můžete projít zde.