Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

WPP v Rusku končí

Síť se postavila za Ukrajinu a odchází z ruského trhu. Lituje dopadů, které to bude mít na téměř 1400 ruských zaměstnanců. Následuje skupinu Accenture.

Největší komunikační síť světa WPP v pátek 4. března přišla s překvapivým oznámením, že představenstvo skupiny rozhodlo o ukončení aktivit na ruském trhu. „Naše pokračující přítomnost v zemi by byla v nesouladu s hodnotami naší společnosti. WPP stojí za Ukrajinou a mezinárodní komunitou v odsouzení ruské invaze,“ uvedla v prohlášení WPP, v jejímž čele stojí jako Mark Read (na fotografii).

„Hluboce litujeme dopadů, které bude toto rozhodnutí mít na naše ruské kolegy. Poskytneme jim podporu a budeme úzce spolupracovat s našimi klienty a partnery v souvislosti s tím, jak budeme trh opouštět,“ uvedla též společnost

Reklama
MMcite

WPP má na ruském trhu téměř 1400 „odhodlaných a ceněných“ zaměstnanců, kterým v prohlášení poděkovala za jejich nasazení pro skupinu i její klienty. Byznys v Rusku ale pro skupinu nebyl největší, představoval ani ne procento z globálních tržeb. Fungovaly tam například agentury Wunderman Thompson, VMLY&R, Ogilvy, Wavemaker, GroupM, Promo Interactive. Většinový podíl má WPP i v ruské PBN Hill + Knowlton Strategies.

„Dvě stovky našich lidí na Ukrajině ukázaly neobyčejnou nezdolnost a odhadu v tom, jak se postavili příšernému útoku na svoji zem. Inspiroval nás jejich příklad a podpora, které se jim dostává od kolegů z regionu a celého světa,“ dodala skupina v prohlášení s tím, že je s vedením z Ukrajiny v neustálém kontaktu, aby mohla poskytnout finanční a další praktickou pomoc zaměstnanců.

WPP navázala partnerství s Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a rozjela výzvu na sbírku pro pomoc lidem, kteří museli kvůli konfliktu opustit své domovy. Skupina rovněž zdvojnásobuje veškeré příspěvky od svých zaměstnanců.

Oznámení WPP přišlo ani ne den po té, co rozhodnutí o ukončení činnosti v Rusku oznámila skupina Accenture včetně své marketingové odnože Accenture Interactive. Ta má v zemi 2300 zaměstnanců a klienty jako Unilever Avianca či Radisson Hotels. I ona ujistila, že ruským zaměstnancům poskytne podporu. Rovněž podporuje ukrajinské zaměstnance po celém světě (přímo v Ukrajině pobočku nemá), uprchlíky a prostřednictvím neziskových organizací na pomoc poskytla pět milionů dolarů.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu