Polovina dotázaných vydavatelů nyní vnímá změnu pravidel jako příležitost, vyplývá z globálního průzkumu spoplečnosti Teads.
Co se týká míry připravenosti na dobu bez cookies, hraje jeden rok významnou roli. Zatímco v rámci loňského průzkumu většina vydavatelů uváděla, že nemá příliš jasnou představu, jak změny ovlivní jejich byznys, letos už každý druhý vidí ukončení podpory souborů cookie třetích stran jako příležitost.
Aktualizace průzkumu firmy Teads proběhla na začátku letošního roku a účastnilo se jí 449 světových vydavatelských domů, které představují průřez malými a středními vydavateli, ale také největšími mediálními společnostmi.
Jejich povědomí ohledně souborů cookie se meziročně dramaticky zlepšilo, téměř třetina nyní uvádí, že dobře rozumí všem novým iniciativám v oboru včetně jejich výhod i nevýhod. Ještě před rokem mělo v této problematice jasno pouze 23 procent oslovených. Žádnou znalost této problematiky uvádí stále šest procent vydavatelů (loni 10 %).
Na otázku, jak změny v regulacích cookies souborů ovlivnily plány vydavatelů do budoucna, více než tři čtvrtiny odpovídajících uvedlo, že takové změny buď na ně neměly žádný dopad, nebo ve skutečnosti jejich plány jen urychlily.
Když byli vydavatelé dotázáni, jaká řešení pro data a cílení pravděpodobně použijí, pouze 27 procent odpovědělo, že uvažuje o „Privacy Sandbox“ pro ochranu osobních údajů svých uživatelů. Většina, konkrétně 63 procent, ve svých odpovědích zmiňuje data prvních stran (1st party data). O něco méně (59 %) vidí jako řešení disponovat obsahovým cílením v jejich nabídce a 43 procent odpovídajících se přiklání k použití unikátních ID.
Problémy jsou nejzřetelnější u přihlašování, kdy pouze 45 procent globálních vydavatelů uvedlo, že má strategii pro zvýšení využití přihlašování uživatelů, a zároveň 93 procent uvádí, že polovina nebo menší část jejich uživatelů tak skutečně činí. Přihlašovací údaje však kladou otázky na vydavatele, protože 45 procent z nich se obává dopadu na uživatelskou zkušenost a 49 procent se obává dopadu na návštěvnost. Ostatní vydavatelé také projevují obavy ohledně možností monetizace reklamního prostoru (33 %), technické implementace přihlašování (31 %) a konfliktu s modely předplatného (18 %).