Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Všichni jsme Ukrajinci a nevzdáme se

MAM přináší aktuální informace z ukrajinských agentur. Jakákoli forma podpory je pro nás extrémně cenná, říkají jednotně.

Středa 2. března 16:10

Aktuální zprávy o situaci na Ukrajině popsal MAMu Serhiy Uryn, CEO a řídící partner McCann Kyiv, který několik posledních dní dostával do bezpečí v zahraničí svou rodinu a po návratu od hranic řešil mzdy pro zaměstnance agentury. „Jak si asi umíte představit, může být vyplácení únorových mezd ohroženo,“ uvedl Uryn.

Reklama
ČEZ

Jeho agentura se snaží přizpůsobit práci nynější situaci. „Z většiny pracujeme na pro bono kampaních týkajících se války. Cílíme s nimi na skupiny v Rusku a Bělorusku s apelem na ukončení války,“ uvedl Uryn s tím, že poptávka ze strany běžných klientů prakticky neexistuje.

Tým McCann Kyiv, který činí téměř 140 lidí spolu s externími spolupracovníky, je rozmístěný po celé Ukrajině, v zahraničí je jen pár lidí. Se všemi se Urynův tým snaží spojit. „Reakce ale nemáme od všech. Odhaduji, že dvacet až třicet procent lidí včetně mě je v relativním bezpečí na západě Ukrajiny, zhruba stejný podíl je ve venkovských oblastech. Více než čtyřicet procent včetně tří našich nejvyšších manažerů zůstalo v Kyjevě. Město není v obležení, ale může být nebezpečné ho opouštět,“ dodal Uryn.

Pátek 25. února 15:30

Do redakce MAM přišlo i vyjádření z globální centrály Publicis Groupe. Skupina situaci pečlivě monitoruje několik posledních týdnů kvůli úzkostem a obavám 350 členů týmů Publicisu na Ukrajině. „Prioritou číslo jedna je pro nás v těchto těžkých časech bezpečí a zdraví našich lidí a jejich rodin. Rychle se měnící situaci přizpůsobujeme a posilujeme iniciativy, s kterými jsme již začali,“ uvedl globální CEO Publicis Groupe Arthur Sadoun.

Skupina podle něj například zavedla bezpečností výstražné systémy, pohotovostní tísňové linky a poskytuje finanční pomoc.

„S našimi týmy na Ukrajině jsme v neustálém kontaktu, abychom mohli reagovat na jejich otázky a potřeby. Jsme po boku našich kolegů, připraveni pomoci a podpořit naši rodinu Publicisu na Ukrajině,“ dodal Sadoun.

Čtvrtek 24. února 16:45

Na dotazy MAM reagovala i centrála globální komunikační sítě WPP. „Prioritou je pro nás dvě stě našich zaměstnanců na Ukrajině, o jejichž bezpečí máme velkou starost. Jsme v neustálém kontaktu s vedením našich agentur v zemi, snažíme se jim poskytnout jakoukoli pomoc včetně balíčků finanční pomoci lidem. Situace se rychle mění, budeme reagovat na další její vývoj,“ uvedla skupina WPP v prohlášení krátce po půl páté.

Čtvrtek 24. února 14:25

Tetiana Yurchenko, ředitelka komunikace Dentsu Ukraine, uvedla, že je nyní pro všechny Ukrajince důležité slyšet slova podpory evropských přátel a kolegů z oboru. „Víme prozatím, že Rusko útočí na ukrajinské hranice, města a důležitou infrastrukturu země. Kyjevem zní sirény civilní obrany, město je plné dopravních zácp. Snažíme se nicméně zůstat klidní, podporovat naše příbuzné a přátele a řídíme se doporučeními ukrajinské armády,“ napsala Yurchenko MAMu krátce před 14. hodinou.

Uvedla také, že zaměstnanci Dentsu zůstali dnes na bezpečných místech, co nejdále od útoků, všichni se snaží být navzájem stále v kontaktu. Ukrajinské podniky mají podle ní připravená pravidla pro to, jak se v takové situaci chovat a jak podporovat rodiny zaměstnanců.

„Doufáme, že tato příšerná válka, kterou Rusko začalo, bude brzy zastavena celým civilizovaným světem,“ dodala s apelem, aby lidé sledovali a šířili ověřené informace. Po internetu se totiž šíří čím dál tím více hoaxů a ukrajinské vládní weby jsou pod tlakem DDoS útoků.

Podobně jako další představitelé agentur také vyzvala k podpoře neziskových organizací věnujících se humanitární pomoci.

Čtvrtek 24. února 13:35

Situaci po začátku invaze ruských vojsk, která odstartovala v pět ráno ve čtvrtek 24. února, popsala pro MAM Marina Mazarskaya, CEO agentury Carat, která patří k největším medailkám na Ukrajině. „Už dnes ráno byly po celém Kyjevě slyšet výbuchy bomb a raket. Strávili jsme celé dopoledne kontaktováním našich týmů, klientů i partnerů z médií, abychom se ujistili, že jsou v pořádku a zajistili jim jakoukoli podporu,“ uvádí v e-mailu zaslaném krátce po 13. hodině.

Jde podle ní o válku v srdci Evropy, která začala už před osmi lety a nyní se přeměnila v rozsáhlou invazi. „Tuto válku jsme si vysloužili z jediného důvodu – kvůli naší snaze o nezávislost, svobodu a volbě být součástí moderní civilizace místo imperialistického šílenství,“ dodává Mazarskaya a apeluje, aby lidé sledovali oficiální ukrajinské zdroje a kanály, na nichž se objevují objektivní informace.

Ukrajině podle ní přijde vhod i podpora vyjádřená na sociálních sítích s hashtagem #StandWithUkraine či s vlajkami země na osobních profilech. „Žádejte představitele vaší země, média i osobnosti, aby trvali na vojenské a diplomatické podpoře Ukrajiny. Je to pro nás právě teď kriticky důležité,“ uzavřela.

Čtvrtek 24. února 12:00

Když na povel prezidenta Vladimira Putina vstoupila ruská armáda do separatistických republik na východě Ukrajiny, oslovil Marketing a Media ukrajinské agentury a podniky, aby svým českým protějškům zprostředkovali dění na Ukrajině. A poukázali na to, čím může nejen Česká republika pomoci.

„Jakákoli forma podpory je pro nás extrémně cenná. Je potřeba mluvit o tom, co se na Ukrajině právě teď děje“ uvedl v jedné z prvních odpovědí, která do Prahy z Kyjeva dorazila brzy ráno, Ilia Anufrienko, zakladatel a kreativní ředitel agentury Bickerstaff, která má na kontě několik ocenění ze soutěží jako Golden Drum, Epica či LIA.

Popisoval nepředvídatelnou situaci, v níž záleží na „pošetilosti jedné osoby v čele obrovské armády“. Znát je to samozřejmě i v podobě zakázek a investičním klimatu v zemi: „Mnoho značek zpřísnilo alokaci svých rozpočtů a některé projekty zastavily, dokud se situace nestabilizuje.“

Z odpovědí ale bylo znát odhodlání nejen k pokračování v práci pro klienty a vytváření strategií a kampaní. „Je důležité udržet chladnou hlavu a místa pro zaměstnance. Panika je špatným spojencem v jakékoli situaci včetně této,“ napsal Anufrienko.

Pokud se porovná situace na Ukrajině s rokem 2014, kdy Rusko obsadilo Krym, jsou podle lidí z trhu Ukrajinci podstatně více uvědomělí a jednotní. „Z toho důvodu už není možné vést hybridní válku, nedá se využívat menšin, které zakryjí agresi a lstivé manipulace,“ přiblížil Anufrienko jeden z důvodů, proč nemůže Rusko oproti roku 2014 předstírat, že s útoky nemá nic společného.

Jak se situace v zemi zhoršila a ruské jednotky zaútočily na Ukrajinu i mimo území separatistických republik, změnil se i tón odpovědí.

„Děkujeme, že situaci neignorujete. Jsme na Ukrajině jednotní a nechceme nic jiného než mír. Nezáleží na tom, jestli jsme copywriteři, art direktoři, designéři nebo manažeři. Dnes jsme všichni Ukrajinci. Bohužel jsme pod útokem jednoho z nejhorších teroristů a musíme s ním bojovat sami,“ uvedl dopoledne Oleg Tomin, majitel oceňované agentury Bart&Fink.

„Bojujeme za naše domovy, nikdo nemá v plánu s tím přestat, nevzdáme se. Samozřejmě máme strach, jsme rodičové, bráníme svoje děti. Snaží se nás dotlačit k panice, ale my se nedáme. Modlete se za nás, porazíme je pro vás pro všechny,“ dodal Tomin s podpisem ukrajinský otec, syn a kreativní ředitel.

Materiál průběžně aktualizujeme.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)