Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V Rusku končí i Coca-Cola, PepsiCo, McDonald’s a Starbucks

Ikonické americké značky PepsiCo, Coca-Cola, McDonald’s a Starbucks po sílící kritice za váhání pozastavují podnikání v Rusku v reakci na invazi na Ukrajinu.

Pepsi prodává své produkty v Rusku už více než šest desetiletí, fast food řetězec McDonald’s otevřel svou vůbec první pobočku za železnou oponou v Moskvě jen několik měsíců před rozpadem Sovětského svazu.

Pepsi, Cola, McDonald’s i Starbucks čelily v posledních dnech sílící kritice kvůli svému pokračování v Rusku zatímco jiné americké společnosti oznámily pozastavení prodeje či úplně stažení. „Naše srdce jsou s lidmi, kteří trpí následky těchto tragických událostí na Ukrajině,“ uvedla Coca-Cola v prohlášení. „Budeme i nadále sledovat a vyhodnocovat situaci, jak se budou vyvíjet okolnosti.“

Reklama
MMcite

Rusko představuje jeden z mála regionů na světě, kde má její konkurent PepsiCo větší podíl. Zatímco ruský trh představuje pro Coca-Colu jen necelá dvě procenta příjmů, pro Pepsi Co jde o čtyři procenta. Pepsi uvedla, pozastaví prodej svých značek Pepsi-Cola, 7UP a Mirinda spolu s investicemi a veškerými reklamními a propagačními aktivitami. Nadále bude prodávat některé základní produkty, jako je kojenecká výživa, mléko a dětská výživa. „Jako potravinářská a nápojová společnost musíme nyní více než kdy jindy zůstat věrní humanitárním aspektům našeho podnikání,“ uvedl podle stanice CNBC generální ředitel Pepsi Ramon Laguarta. 

Také společnost McDonald’s v úterý oznámila, že všech 850 ruských restaurací bude dočasně uzavřeno, i nadále bude však tamním několika tisícovkám zaměstnanců vyplácet plat, stejně jako to ostatně činí firma na Ukrajině. Pro společnost oba trhy představují kolem devíti procent tržeb. Starbucks také zcela uzavře veškeré ruské aktivity a přestane tam dodávat produkty. 

Investice v Rusku zastavila i společnost Danone. „Od začátku konfliktu byla naší prvořadou prioritou bezpečnost našich zaměstnanců na Ukrajině, s nimiž jsme v neustálém kontaktu. Velmi nás dojímá jejich statečnost. Jednu z našich dvou továren na Ukrajině jsme byli nuceni uzavřít. Druhá byla dočasně uzavřená, ale podařilo se nám obnovit její provoz. Naše týmy v Polsku, Rumunsku i u nás v Česku spontánně nabídly pomoc ukrajinským kolegům. Neustále dostáváme informace o ochotě pomoci a o velké solidaritě našich zaměstnanců z celého světa. Společnost Danone je bude nadále podporovat v jejich aktivitách a iniciativách,“ píše se v oficiálním vyjádření společnosti. MAM stanovisko poslala Katarína Palečková, která má v Danone na starosti externí komunikaci.

„Rozhodli jsme se pozastavit všechny investiční projekty v Rusku, v současnosti však zachováváme produkci a distribuci čerstvých mléčných výrobků a dětské výživy, abychom nadále uspokojovali základní potravinové potřeby místní populace. Nadále sledujeme a vyhodnocujeme vývoj situace v reálném čase,“ píše se dál ve stanovisku.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)