Ukrajinská UA:PBC vysílá celosvětově ve SmartTV a HbbTV 

Ukrajinská veřejnoprávní televize Ukraine Public Broadcasting Company, zkráceně UA:PBC, je od včerejšího dne celosvětově dostupná pro chytré televizory Android TV a také pro HbbTV. V nejbližší době se objeví v nabídce televizorů Samsung a LG. Aplikace vytvořili čeští vývojáři Hybrid Company za podpory společnosti Kaltura a Mediawork. 

Aplikace jsou určené pro chytrá televizní zařízení obsahují živé vysílání hlavní ukrajinské stanice Channel 1 pokrývající zejména živé zpravodajství a publicistiku. Stanice vysílá v ukrajinštině a je k dispozici bez omezení ve více než 175 zemích, zdarma, bez nutnosti registrace. Aplikace HbbTV je volně šiřitelná pro tuzemské i zahraniční vysílatele, kteří ji mohou zařadit do své nabídky „červeného tlačítka“. 

„Situace na Ukrajině je kritická a když vidíte ukrajinské vysílače pod palbou, je jenom otázka času, jak dlouho bude televizní zpravodajství dostupné. Zároveň je tu spoustu lidí, kteří před válkou utekli a nemají zprávy z domova,“ popisuje záměr Lukáš Hnilička, CEO Hybrid Company, kteří aplikace pro UA:PBC zdarma vyvinuli. 

„Vytvoření a spuštění byla a je rychlá a spontánní akce. Zejména proces schválení bývá u provozovatelů platforem časově velmi náročná operace. Nicméně, se nám daří rekordně rychle a prioritně procházet všemi procesy, což člověka těší. Stejně tak, jako že infrastrukturním partnerem projektu se stala renomovaná americká společnost Kaltura,“ dodává Hnilička. 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct