Americká internetová společnost Google přestala prodávat online reklamu v Rusku. Rozhodnutí se týká vyhledávače, platformy YouTube i externích partnerů, kteří prostřednictvím Googlu publikují obsah.
„Vzhledem k mimořádným okolnostem pozastavujeme reklamy Google v Rusku,“ uvedla společnost v prohlášení. „Situace se rychle vyvíjí a my budeme i nadále sdílet aktuální informace, až to bude vhodné,“ uvedla společnost podle agentury Reuters. Po ruské invazi na Ukrajinu obdobný krok učinily společnosti Twitter či Snapchat.
Společnost již dříve znemožnila nakupovat nebo prodávat reklamy prostřednictvím své technologie médiím, které financuje ruský stát. Rovněž se odvolala na svou politiku citlivých událostí, která zakazuje marketing, který se snaží využít války, s výjimkou protestních nebo protiválečných reklam.
Ruský cenzurní orgán Roskomnadzor v pondělí nařídil společnosti Google, aby přestala zobrazovat reklamy, které obsahují nepřesné informace o ztrátách, jež utrpěli ruští vojáci a ukrajinští civilisté. Ve čtvrtek regulátor americké firmě nakázal, aby přestala zobrazovat na platformě YouTube reklamy s „nepravdivými politickými informacemi“ o Ukrajině, jejichž cílem bylo „dezinformovat ruské publikum“ o aktuálních událostech.