Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cannes Lions budou bez ruských agentur

Reklamní festival nebude na protest proti invazi přijímat přihlášky a delegace z Ruska. Golden Drum vyzývá k podpoře Ukrajiny.

Aktualizováno o výzvy Golden Drum a D&AD níže.

Pod skupinu Ascential spadající společnost Lions vydala prohlášení odsuzující invazi na Ukrajinu, oznámila, že poskytne „významný dar“ neziskovým organizacím aktivním v zasaženém regionu a nebude do soutěží přijímat přihlášky a delegace z Ruska.

Reklama

„Stojíme při našich přátelích v Ukrajině, stejně jako s partnery a členy komunity v Rusku, kteří tvrdě odsuzují kroky ruské vlády,“ uvedla společnost v prohlášení a pokračovala: „Přes naši touhu oslavovat odkudkoli pocházející kreativitu, rozhodli jsme se nepřijímat přihlášeky a delegace ruských organizací do Cannes Lions a s ní spojených soutěží.“

Jako alespoň „malé gesto“ budou mít kreativci z Ukrajiny zdarma přístup na reklamní festival, pokud se ho budou moci zúčastnit. Ukrajinské agentury mohou také bez poplatků získat zpět peníze za přihlášky.

Společnosti rovněž pod hlavičkou Cannes Lions vytvářejí databázi pro kreativní komunitu ze zasaženého regionu, přes kterou mohou získávat zakázky z celého světa.

Festival Cannes Lions se spolu se soutěží koná koncem června. Lions vedle něj pořádají i soutěž pro mladé talenty Young Lions, Dubai Lynx či Spikes Asia. Ascential pořádá i evropskou kreativní soutěž Eurobest.

Golden Drum vyzývá k podpoře a dává možnosti

Mezinárodní festival Golden Drum odsoudil „jakoukoli formu agrese“ a vyzval reklamní průmysl k podpoře Ukrajiny prostřednictvím kreativity.

„Každý máme svůj hlas a měli bychom ho využít k zabránění šíření dezinformací o dění na Ukrajině, zvlášť mezi ruským lidem. Mnoho našich kolegů z Ruska válku odsuzuje, ale hrozí jim tvrdá opatření od vlády, pokud tak učiní otevřeně. Jejich situaci rozumíme, ale nemůžeme mlčet,“ píše se v prohlášení festivalu, který je pořádán ve Slovinsku.

Golden Drum proto sdílel zdroje, které je k tomu možné využít. Jako například v Ukrajině sídlící obsahovou databázi Depositphotos, na níž jsou sdílené fotografie, grafiky i videa, s jejichž pomocí se dá proti dezinformacím bojovat.

Upozornili také na kyjevskou produkční společnost Radioaktive Film, která se spolu s obdobnými společnostmi v zemi snaží vyzývat svět k podpoře země nejen hashtagem #StandWithUkraine. Stejně tak upozornila na brief Zabraňte třetí světové válce (Prevent WW3), kterým ukrajinský reklamní průmysl vyzývá svět k tvorbě kampaní za mír a svobodu.

Golden Drum rovněž odkazuje na platformu No Shelter, která poskytuje jednotlivým kreativcům i společnostem otevřené nástroje a zdroje pro tvorbu projektů, jež mohou pomoci.

„Ukrajina potřebuje naši pomoc právě teď. Musíme sdílet jejich hlasy prostřednictvím všech kanálů Golden Drum, aby je zaslechl každý, kdo může jakýmkoli způsobem pomoci. Minimálně tím, že pomůže šířit pravdu o celé situaci,“ dodali pořadatelé festivalu.

D&AD upozorňuje na rozcestník pomoci

Mezinárodní festival kreativity a designu D&AD pak ve svém newsletteru upozornil na globální rozcestník jehož prostřednictvím mohou pomáhat lidé a společnosti z celého světa. Jedná se o platformu, která vznikla prostřednictvím crowdsourcingu.

Poskytuje přehled o možnostech finanční či materiálové pomoci, ubytování uprchlíků či přehled zdrojů ověřených informací. Jsou v něm též výzvy pro lidi, kteří mohou pomoci odhalit slabá místa internetu na Ukrajině, odkazy na petice, výzvy vládám či připravené příspěvky na sociální sítě s různými požadavky (požadavek na bezletovou zónu, ekonomické sankce a podobně).

Odkazuje také na rozcestníky v jednotlivých zemích včetně Česka, kde je mezi odkazy i portál ověřených možností pomoci Stojíme za Ukrajinou, za nímž stojí stejnojmenná organizace spolu Česko.Digital a podporují ho kampaně z iniciativy Asociace komunikačních agentur a Asociace mediálních agentur.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)